Telefonowanie dla użytkowników Twittera
- Piotr Perka,
- 18.09.2009, godz. 12:03
Nowa usługa umożliwiająca użytkownikom Twittera prowadzenie krótkich rozmów głosowych weszła w fazę beta.
Więcej informacji: Twitter i ferajna - mikroblogi podbijają swiat!
"W zasadzie to dodanie do Twittera funkcji podobnej do Skype’a" - powiedział Dan Olds, analityk w Gabriel Consulting Group. "Z pewnością jest to ważne rozszerzenie, jednak to, że rozmawiać mogą tylko dwie osoby, różni się trochę od obecnego modelu funkcjonowania Twittera"
Zdaniem Oldsa, jeśli pomysł się przyjmie, w przyszłości może pojawić się funkcja, umożliwiająca dzwonienie do wszystkich, którzy podążają za profilem osoby dzwoniącej. To powinno być ułatwieniem w przekazywaniu komunikatów, w porównaniu do aktualizacji statusu za pomocą klawiatury.
Podobną funkcjonalność zyskają użytkownicy Facebooka. Na początku tego tygodnia firma Vivox z Bostonu poinformowała o prowadzeniu prac nad aplikacją, która umożliwi pojedynczym użytkownikom lub grupom rozmowy za pośrednictwem czatu głosowego. "Tę samą funkcjonalność dodaje Facebook. Wygląda na to, że sieci społecznościowe odchodzą od modelu, w którym wszystko pisze się na klawiaturze" - mówi Olds. "Nowe mechanizmy będą używane, jednak prawdopodobnie dla większości użytkowników, funkcje głosowe nie okażą się rozszerzeniem, które trzeba mieć."