Tech Data w Polsce z Intelem

Największy w Polsce dystrybutor sprzętu komputerowego jest już autoryzowanym dystrybutorem produktów Intela.

Umowa jest standardowym porozumieniem, jakie Intel zawarł w Polsce już z pięcioma dystrybutorami. Jest to także element globalnej strategii obu firm, które współpracują na całym świecie. Autoryzacja ma dla Tech Daty tym większe znaczenie, że firma zamierza poszerzyć i wzbogacić swoją ofertę komponentów, kierowaną do małych i średnich firm zajmujących się składaniem zestawów komputerowych. Zdaniem Ireneusza Dąbrowskiego, prezesa Tech Data Polska, jest to obecnie najbardziej dynamiczny element rynku PC w Polsce.

Poszerzenie współpracy z małymi i średnimi firmami jest jednym z założeń nowej oferty TD Polska dla partnerów handlowych. Firma zapowiada także wdrożenie najnowszej wersji narzędzia elektronicznego handlu B-2-B, In Touch 5.0, zmianę taryf logistycznych i wprowadzenie systemu sprzedaży typu „cash and carry”.

Ponadto w drugiej połowie maja firma rozpoczyna wspólnie ze swoimi partnerami - producentami, m.in. Intelem i Fujitsu Siemens cykl spotkań „Pracujmy razem”. Spotkania z obecnymi i przyszłymi partnerami handlowymi TD Polska odbędą się w 12 miastach. TD Polska liczy, że uda jej się w ten sposób pozyskać nowych partnerów. Konsolidacja rynku dystrybucji IT w Polsce spowodowała już m.in. upadek kilku większych firm, jak TCH Components, Cadena czy Tornado 2000. Firmy te prowadziły dystrybucję szerokoliniową, nie specjalizując się w konkretnej grupie produktów. Tech Dacie może więc zależeć na przejęciu ich klientów.

Powodzenie takiego przedsięwzięcia byłoby kontynuacją dobrej passy. Najwyraźniej bowiem kłopoty sektora IT nie dotknęły TD Polska. W pierwszym kwartale 2001 roku firma uzyskała 36-proc. wzrost przychodów w stosunku do tego samego okresu w roku poprzednim. W najnowszym rankingu 500 największych firm polskich opublikowanym w „Rzeczpospolitej”, TD Polska sklasyfikowana została na 164 miejscu pod względem przychodów w roku 2000.