Tanio.pl - porównywarka cen od WP

Czy "zataniści" polubią tanio.pl?

(case wielokanałowej kampanii reklamowej porównywarki WP)

Start tanio.pl wspierany jest intensywną kampanią reklamową, która trwać ma 1,5 miesiąca i obejmować wszystkie dostępne kanały komunikacji: telewizję, prasę, outdoor, radio, kino, internet oraz ambient. Co ciekawe, w przypadku części outdoorowej kampanii, zaplanowano ją wyłącznie w małych i średnich miejscowościach (ok. 130 miast).

Celem działań jest zbudowanie świadomości marki serwisu tanio.pl oraz szybki wzrost liczby jego użytkowników. Istotne jest także przekonanie odbiorców, że tanio.pl jest porównywarką, która ma "ludzkie" oblicze i osobowość. Ważnym elementem przekazywanych w kampanii komunikatów jest sama marka nowego serwisu - tanio.pl, która jednoznacznie sugerować ma, że jest to miejsce w sieci, w którym można kupować tanio, a nawet taniej, niż gdzie indziej.

Wizerunkowo kampania reklamowa tanio.pl składa się z dwóch etapów.

Podczas pierwszego (teaser) w mediach pojawiły się kreacje, na których różne postaci głosiły: "jestem zatanistą" i zachęcały do odwiedzienia serwisuhttp://zatanisci.pl . Zawarto tam manifest nawołujący użytkowników do walki o niższe ceny, a także definicje pojęć oraz multimedia i funkcjonalność polegającą na możliwości głosowania na produkty, które powinny być - zdaniem internautów - tańsze. Do promocji serwisu on-line wykorzystano przede wszystkim formy niestandardowe, w tym filmy zrealizowane specjalnie na potrzeby kampanii. Kampania displayowa została wsparta przez buzz marketing i e-PR. Wykorzystano przy tym potencjał portali społecznościowych, głównie na nich kumulując działania marketingu szeptanego. Ich celem było wywołanie medialnego szumu - zwrócenie uwagi na nowy ruch zatanistów oraz sprowokowanie dyskusji na temat zakupów i zawyżanych cen.

Start drugiego etapu (rozwiązania) nastąpi jutro - 8 października. Na layoutach, wokół znanych już bohaterów, pojawią się konkretne produkty z wypowiedzią "Jestem zatanistą, (produkt) porównuję i za taniej kupuję" oraz hasłem tanio.pl, szukam, porównuję, kupuję. Rozwiązanie nasuwa się samo. Tanio.pl to porównywarka cen, która pomaga rozwiązać większość problemów zakupowych - wyjaśnia Marek Gawdzik, Kierownik Zespołu Komunikacji, odpowiedzialny za zakup i planowanie mediów w kampanii tanio.pl. Zataniści znajdują w końcu to, czego szukają. Po prostu porównują i kupują wymarzone produkty, na dodatek za tanio, w serwisie tanio.pl. Wykorzystaliśmy zabawę słowem i grę skojarzeń.

Etap drugi pojawi się równolegle w TV, radiu, prasie, internecie, na outdoorze, a także - dodatkowo - w kinach. Strona zatanisci.pl zostanie zaimplementowana do porównywarki cenowej tanio.pl, a dotychczasowe działania on-line - wsparte kampanią kontekstową w wyszukiwarce Google.

Tanio.pl - porównywarka cen od WP

Etapy kampanii reklamowej tanio.pl (outdoor)

Za kreację odpowiedzialna jest TEQUILA\Polska, zakupem i planowaniem mediów zajęły się Działy: Komunikacji Wirtualnej Polski (prasa, radio, TV, kino, outdoor, ambient) i Marketingu Wirtualnej Polski oraz Value Media (Internet), za buzz marketing w internecie odpowiada Agencja Harder&Harder.