Talex - wszystko na jedną emisję

25 września rozpoczyna się publiczna sprzedaż 710 tysięcy akcji poznańskiej firmy informatycznej Talex. W listopadzie walory spółki trafią na warszawski parkiet. Spółka ma wielkie plany, które chce zrealizować za pieniądze przyszłych inwestorów.

25 września rozpoczyna się publiczna sprzedaż 710 tysięcy akcji poznańskiej firmy informatycznej Talex. W listopadzie walory spółki trafią na warszawski parkiet. Spółka ma wielkie plany, które chce zrealizować za pieniądze przyszłych inwestorów.

Cenę akcji ustalono w przedziale 23-35 złotych. Ostateczną wartość papierów spółka poda 21 września. Talex chciałby uzyskać z emisji akcji od 16,3 do 24,9 miliona złotych, co będzie stanowiło 31 procent kapitału akcyjnego.

Emisja akcji uzyskała już zgodę Komisji Papierów Wartościowych i Giełd. Największa część puli trafi do dużych inwestorów (560 tysięcy walorów), dla drobnych akcjonariuszy przeznaczono 150 tysięcy akcji. Akcje będą sprzedawane do 26 września w przypadku dużych inwestorów (kupujących co najmniej 20 001 papierów) i do 29 września dla małych (do 20 tysięcy sztuk). Czy debiut spółki na rynku Giełdy Papierów Wartościowych będzie powtórką hossy akcji firm IT z początku roku, czy spotka się ze sceptycyzmem graczy? Warto przypomnieć, że debiut STGroup z początku roku dał wzrost wartości papierów tej firmy o ponad 30 procent w pierwszym dniu notowań, natomiast wejście na parkiet akcji Netii spotkało się już z o wiele ostrożniejszym podejściem inwestorów.

Poznański Talex powstał w 1989 roku. Spółka wykonuje kompleksowe usługi projektowania, wdrażania i administrowania systemami informatycznymi przedsiębiorstw. Jej sztandarowym produktem jest program wspomagający zarządzanie przedsiębiorstwem IRBIS. Wśród jej klientów są Wielkopolski Bank Kredytowy, Bank Gospodarki Żywnościowej i Polskie Sieci Energetyczne. Zatrudnia 98 osób. W ubiegłym roku osiągnęła 2,78 miliona złotych zysku netto. Usługi przynoszą około jednej trzeciej przychodów. Ta pozycja wpływów ma zostać zdecydowanie powiększona przez rozwój outsourcingu (eksploatacja systemów informatycznych na rzecz klientów, tworzenie lokalnych sieci w biurowcach i in.). Spółka prowadzi portal internetowy Port.pl. Serwis zawiera ogólne informacje z rynku IT, jednak właściciele zapowiadają jego rozbudowę.