TVP, Gazeta.pl i GG Network testują gemiusStream

O tym, że Gemius zamierza wprowadzić na rynek polski produkt gemiusStream pisaliśmy już na początku stycznia ("$Gemius zbada wideo i audio w polskiej sieci$"). Dziś firma badawcza ujawniła, że produkt jest już testowany przez dwóch dużych graczy polskiej sieci: Gazeta.pl i GG Network.

Przypomnijmy, że gemiusStream informuje o zachowaniach internautów odtwarzających materiały multimedialne metodą strumieniową, czyli taką, która pozwala na rozpoczęcie odtwarzania pliku bez konieczności ściągania całej jego zawartości.

Produkt jest obecnie w fazie testów - biorą w niej udział m.in. takie podmioty, jak TVP, GG Network S.A. oraz Gazeta.pl.

Testowa wersja gemiusStream wykorzystywana jest przez GG Network S.A. w ramach badania radia internetowego Open.fm."Na polskim rynku funkcjonuje coraz więcej projektów opartych o streaming audio bądź wideo i wiele z nich ma realne szanse aby osiągnąć sukces komercyjny" - przyznaje Krzysztof Łada, Dyrektor Biura Reklamy GG Network S.A - "Nie będzie to jednak możliwe bez odpowiedniego standardu badawczego, który pozwoli reklamodawcom obiektywnie określać potencjał poszczególnych wydawców. Gemius jest w stanie zapewnić nam zarówno odpowiednią jakość, jak i propagację takiego standardu" - dodaje K. Łada.

gemiusStream

gemiusStream

Jakub Abramczuk, szef serwisów wideo portalu Gazeta.pl, jest zdania, że nowa technologia przyczyni się do zwiększenia monetaryzacji bazy filmowej Agory, która liczy już 30 tys. klipów.

W trakcie implementacji badania jest również kilka portali, w tym Wirtualna Polska. Wraz z rozwojem produktu, jego użytkownicy zyskają możliwość poznania profilu społeczno-demograficznego internautów odtwarzających poszczególne pliki. Wiedza ta pozwoli dostosować treść audycji i materiałów wideo do zainteresowań odwiedzających daną stronę internautów.

Czytaj też: Gemius zbada wideo i audio w polskiej sieci