TOP 10 amerykańskich gazet internetowych

Internet zmienił całkowicie podejście do tradycyjnych środków przekazu. Boleśnie odczuła to tradycyjna prasa, która od wielu lat walczy z internetem o czytelników i reklamodawców.

Z raportu przeprowadzonego przez firmę badawczą Nielsen Online wynika, że oglądalność 10 (amerykańskich) największych gazet internetowych ciągle rośnie. W poprzednim miesiącu liczba odwiedzin wzrosła łącznie o 16%. Firma Nielsen Online, która opublikowała raport w tym tygodniu stwierdziła, że jest to bardzo imponujący wynik.

Wzrost odwiedzin nie koniecznie musi przekładać się na większe dochody - jest to główny problem rynku prasowego, który nadal zmaga się z kurczącymi zyskami ze sprzedaży reklam.

Wydawcy gazet długo zwlekali z inwestycjami na reklamy online. Dodatkowo musieli stawiać czoła takim firmom jak Google, która weszła na ich pole działalności.

Jednak nadszedł czas na zmiany. Gazety, aby przyciągnąć więcej czytelników rozpoczęły pracę od zbudowania serwisu, który przyciąga użytkowników poprzez interaktywne mapy, grafiki, galerie zdjęć, blogi, pliki video i ankiety. Serwisy oferują również e-mail newsletter oraz kanały RSS.

Oto TOP Lista najpopularniejszych amerykańskich gazet internetowych.

Na pierwszym miejscu znalazł się The New York Times z 18,2 mln unikatowych odwiedzin. Drugie miejsce należy do USA Today z 11,4 mln odwiedzin i trzecie miejsce to The Washington Post z 9,5 mln odwiedzin. Kolejne miejsca przypadły: Los Angeles Times 8 mln, The Wall Street Journal 7,2 mln. Gazety The Daily News, Chicago Tribune, New York Post, Boston Globe i The San Francisco Chronicle zamykają pierwszą dziesiątkę.