Szybki Internet ratunkiem dla banerów?

Według analityków firmy badawczej Nielsen/NetRatings istnieje korelacja między szerokopasmowym dostępem do Internetu i skutecznością reklamy banerowej.

Analitycy Nielsen/NetRatings przeprowadzili badania w 19 krajach całego świata, w których porównali współczynniki dostępności stałych i szybkich łączy internetowych ze średnimi liczbami odsłon stron WWW i przejść między nim za pośrednictwem banerów reklamowych.

Korea Południowa jest krajem o najwyższej penetracji szerokopasmowego dostępu - 50%. Za nią plasują się: Hong Kong i Kanada - po 40%, oraz Holandia, Szwecja i Dania - po 10%. Pozostałe kraje nie przekraczają 10% (w tym USA, Niemcy, Wielka Brytania, Francja czy Norwegia). Jednocześnie Korea Południowa jest krajem o jednym z najwyższych wskaźników skuteczności banerów reklamowych. Pozostałe kraje również zdają się potwierdzać istnienie takiej korelacji. Wyłamuje się z trendu Kanada, gdzie dostęp do szybkiego Internetu jest duży a skuteczność banerów niska a także Hiszpania, gdzie sytuacja jest odwrotna.

Upowszechnienie Internetu może przywrócić, zachwianą ostatnio, wiarę w skuteczność banerów. Z raportu Interactive Advertising Bureau wynika, że nakłady na reklamę banerową w USA spadły w IV kw. zeszłego roku o 6 pkt. procentowych, chociaż wciąż pozostaje ona najpopularniejszą formą marketingu w Internecie.

<i>Źródło: eMarketer</i>