Szufler.pl: podyskutuj o gustach

Umożliwienie komentowania, recenzowania i oceniania muzyki, filmów, książek i gier oraz wyrażanie swych gustów, szukanie pomysłów i inspiracji, a także organizowanie informacji o interesujących pozycjach - to podstawowe cele, które stawia przed sobą nowy społecznościowo-rekomendacyjny serwis Szufler.pl wykorzystujący rozwiązanie "collaboartive filtering".

Z założenia niszowy, adresowany do internautów zainteresowanych szeroko pojętą kulturą serwishttp://Szufler.pl pozwala komentować (z użyciem 160 znaków) muzykę, filmy, książki i gry oraz służyć ma pomocą w wyborze ciekawych pozycji, znalezieniu inspiracji oraz poznaniu gustów innych. Można również stworzyć własną biblioteczkę z zapisanymi informacjami i recenzjami dotyczącymi skonsumowanych dóbr kultury. "A to wszystko za super prosto, za darmo i po polsku" - jak mówi hasło promocyjne serwisu.

Dostępna obecnie wersja serwisu nie ma jeszcze ostatecznego i finalnego kształtu - Szufler.pl znajduje się obecnie w fazie testów obciążeniowych i jest stale poprawiany i udoskonalany przez swych twórców: firmy Galdomedia oraz Revolver Interactive.

Szufler.pl: podyskutuj o gustach

Szufler.pl

Dzięki integracji z kilkoma serwisami blogowymi i społecznościowymi (Pinger, Blip, Fotka, GoldenLine, Facebook) "szuflerzy" mogą połączyć swój profil z innymi serwisami: link do profilu w zewnętrznym serwisie będzie widoczny dla wszystkich użytkowników Szufler.pl, a odpowiednie akcje wykonywane w Szufler.pl będą wysyłane do zaprzyjaźnionego serwisu.

Twórcy serwisu na firmowym blogu zapewniają, że serwis zawsze pozostanie bezpłatny oraz pozbawiony natarczywych reklam. W przyszłości dodawane będą jednak usługi związane z e-commerce, które stanowić będą źródło przychodów dla właścicieli serwisu.

Najbliższy czas pokaże, czy serwisowi Szufler.pl uda się zaangażować użytkowników i zachęcić ich do bezinteresownego dzielenia się swymi opiniami na temat obejrzanych filmów, przeczytanych książek, przesłuchanych płyt czy wykorzystanych gier oraz stworzyć bogatą bazę rekomendacyjnych treści (jak na razie część komentarzy obecnych w serwisie pochodzi z innych witryn np. Filmweb, Merlin).

Niezwykle ważne jest również udostępnienie zaawansowanych metod wyszukiwania pozwalających na przeglądanie komentarzy użytkowników o podobnych gustach i zainteresowaniach. Liczne deklaracje twórców serwisu o otwartości na wszelkie zmiany i propozycje "szuflerów" ("Szufler lubi jak się go poprawia i udoskonala") pozwalają wierzyć, że inicjatywa ta poradzi sobie z problemami i spotka się z uznaniem internautów.

Idea "collaborative filtering" wykorzystywana jest w innych serwisach opartych na potencjale społecznościowych rekomendacji. Warto wymienić np.: Blippr.com, Shelfari.com, Gigpark.com, poświęcony filmom Clerkdogs.com czy rodzimą dedykowaną książkom Biblionetkę. Podobnie działają też inicjatywy social shoppingowe jak np. ThisNext.com, Kaboodle.com oraz polskie: Znam.to czy Cokupić.pl.

Źródło: http://blog.kurasinski.com