Szkodzić na całego

W atmosferze moralnej nagany ze strony rynku produkty uważane za szkodliwe zaczynają się wzajemnie wspierać.

W atmosferze moralnej nagany ze strony rynku produkty uważane za szkodliwe zaczynają się wzajemnie wspierać.

Najbardziej spektakularnym dotychczas pomysłem było połączenie papierosów z alkoholem - ale nie w pakietach promocyjnych na półce sklepowej, tylko w procesie aromatyzowania tytoniu.

Zobacz również:

Koncepcja, której początki sięgały pomysłu na papierosy o aromacie cukierków, została w 2005 r. rozciągnięta w linię "Camel Exotic Blends“. Całą linię tworzyły produkty o zapachach najsłynniejszych drinków połączonych z najpopularniejszymi grami hazadrowymi, czyli: Screwdriver Slots, Snakeeyes Scotch i Blackjack Gin. Papierosy były sprzedawane w wybranych sieciach dystrybucyjnych na terenie USA oraz na stronie internetowej http://www.camelsmoke.com .

Aromatyzowane papierosy łączyły palenie z alkoholem i hazardem, tak też wyglądała kampania promocyjna, której głównym hasłem było "Camel Casino“.

Składała się z ogłoszeń prasowych m.in. w amerykańskich wydaniach Cosmopolitana, Newsweeka, Playboya, Rolling Stone'a, kampanii e-mailowej i direct-mailingowej, w czasie której dystrybuowane były zawieszki na drzwi z napisem "Nie przeszkadzać“ i listy lokalnych lombardów oraz arkusze z tymczasowymi tatuażami. Kampania trwała od lipca 2005 do początków 2006 i jej ważnym elementem były działania prowadzone online, gdzie między innymi zarejestrowani użytkownicy strony camelsmoke.com zdobywali wirtualne punkty, za które następnie można było otrzymać kupony na zakup odzieży i papierosów. Dodatkowe punkty można było zdobywać, zbierając kupony dołączane do paczek papierosów.

Ale można też było przeznaczyć je na gry hazadowe online, takie jak poker, ruletka czy blackjack. Co więcej, zdobyty kredyt mógł zostać również przeznaczony na zakup bar-dziej kosztownych dóbr, np. kamery wideo i wycieczki, które były wystawiane na cotygo-dniowych aukcjach na stronie internetowej.

Papierosy o aromatach alkoholu zostały bardzo szybko zakazane w wielu stanach USA jako potencjalnie najbardziej niebezpieczne dla młodocianych. Badania prowadzone niemal od początku ich pojawienia się na amerykańskim rynku wskazywały m.in. na to, że ponad 20% młodzieży w wieku od 17 do 19 lat sięga po takie papierosy w ciągu 30 dni, podczas gdy w grupie wiekowej ponad 25 lat tylko 6%. Te dane faktycznie przyczyniły się do krótkiego życia alkoholowych papierosów, gdyż pomimo deklaracji producenta, że targetem są dorośli, faktycznie okazało się, iż produkt ten cieszył się szaloną popularnością wśród młodocianych.