Szerokie pasmo = długie surfowanie

Według Nielsen//NetRatings, osoby mające stałe, szerokopasmowe łącza do Internetu spędzają znacznie więcej czasu online niż pozostali.

Według sierpniowego raportu Nielsen//NetRatings, osoby mające stałe, szerokopasmowe łącza do Internetu spędzają więcej czasu online w porównaniu z osobami korzystającymi z modemów i dostępu dodzwanianego. Przebadana grupa "szerokopasmowych internautów" odwiedziła w lipcu br. 5,5 mln witryn WWW. Ci sami ludzie w styczniu, kiedy mieli jeszcze dostęp wyłącznie dial-up, odwiedzili tylko 2,4 mln stron.

Nowi, "szybcy" internauci spędzają w sieci także znacznie (średnio 23%) więcej czasu, od kiedy przestały "bić impulsy". Według analizy Nielsen//NetRatings w lipcu łączyli się oni z Internetem średnio 28 razy, podczas gdy w styczniu jedynie 22 razy.

Badania przeprowadzono w USA, gdzie w ciągu ostatniego półrocza liczba łączy szerokopasmowych wzrosła aż o 121%. W lipcu z szybkiego Internetu mogło korzystać 18 mln mieszkańców Stanów Zjednoczonych.