System płatności.pl dla każdego wydawcy

Platnosci.pl, czyli nowy produkt firmy PayBack, to serwis oferujący wszystkie dostępne na rynku narzędzia do płatności w internecie na podstawie umów z instytucjami finansowymi. System skierowany do portali, sklepów oraz serwisów pozwala połączyć prostotę transakcji z programem lojalnościowym dla klientów.

Dotychczas obsługą transakcji w sklepach i serwisach (B2C) zajmował się serwis PayU, który ponadto obsługiwał płatności pomiędzy indywidualnymi użytkownikami (C2C). Serwis Platnosci.pl powstał właśnie z wyodrębnienia części biznesowej systemu PayU. Jak wyjaśnia Marcin Jabłoński, kierownik projektu Płatności, obecnie około 1200 kont firmowych zostanie "przełączonych" z systemu PayU do systemu Platnosci.pl. Przede wszystkim dla tych klientów wydzieliliśmy część biznesową z dotychczasowego systemu PayU i staraliśmy się precyzyjnie dopasować ją do ich potrzeb. - podkreśla.

Dzięki serwisowi klienci mogą szybko i bezpiecznie regulować swoje należności za zakupy towarów i usług, korzystając przy tym z możliwości wpłat szybkimi przelewami bankowymi oraz kartami płatniczymi. Serwis podpisał umowy z bankami, centrami autoryzacji kart eCard oraz PolCard oraz dostawcami usług typu SMS Premium.

Platnosci.pl pozwalają internetowym wydawcom nagradzać swoich klientów punktami PayBack. Dotychczas taką możliwość mieli tylko najwięksi gracze online.

Na liście klientów serwisu Płatności znajduje się Allegro, OtoMoto, Labfoto, PayGSM.pl, RekS, Aukro.cz. Jak podkreśla Marcin Jabłoński, serwis prowadzi zaawansowane rozmowy również z nowymi partnerami, wśród których znajdują się największe portale i sklepy online oraz integratorzy systemów płatności w istniejących już sklepach internetowych. Obecnie klientem Płatności będzie mógł zostać praktycznie każdy serwis o charakterze e-commerce.

Na pytanie, czy jest możliwe, aby w przyszłości mógł nim zostać również polski oddział eBay, otrzymaliśmy od Marcina Jabłońskiego następującą odpowiedź Serwis eBay zadeklarował brak opłat dla swoich użytkowników, a tym samym nie wchodzi do kręgu naszych potencjalnych klientów. W chwili, kiedy polityka eBay'a odnośnie prowizji ulegnie zmianie, niewykluczone, iż staniemy się potencjalnym oraz interesującym narzędziem dla obsługi klientów także tych aukcji.

Stawki prowizyjne są malejące, co znaczy, że im większa miesięczna wartość obrotów, tym mniejsza prowizja za transakcję. I tak, dla serwisów których obroty nie przekraczają miesięcznie 3 tys. zł, prowizja wynosi 2,9% wartości transakcji plus 30 groszy od każdej transakcji. Dla serwisów, których wartość obrotów przekracza 100 tys. zł, prowizja wynosi 1,9% plus 30 groszy od każdej transakcji.