Świąteczna e-sprzedaż: 25% w górę

O ile zeszłoroczne wydatki na zakupy świąteczne przewyższyły oczekiwania internetowych sprzedawców, o tyle tegoroczne mają rzucić ich na kolana. Jak wskazuje ostatni raport comScore Networks, tegoroczna sprzedaż za oceanem ma być o co najmniej 25% większa niż rok temu.

Jak prognozuje comScore Networks, w tym roku Amerykanie wydadzą ok. 15 mld USD na internetowe zakupy. W zeszłym roku wydatki w okresie listopadowo-grudniowym wyniosły ponad 12 mld USD. Cały rok handlowy online ma zamknąć się kwotą ponad 52 mld USD.

Świąteczna e-sprzedaż: 25% w górę

Wydatki na świąteczne zakupy online

Zwiększająca się popularność zakupów online to przede wszystkim zasługa upowszechnienia stałych łączy internetowych oraz bogatej oferty e-sklepów i coraz bardziej upraszczanej formuły dokonywania zakupów.

Świąteczna e-sprzedaż: 25% w górę

Wydatki na zakupy internetowe według kategorii tematycznych

Najszybciej wzrasta sprzedaż biżuterii i zegarków. Amerykanie coraz częściej i coraz więcej wydają na takie prezenty. Dużym zainteresowaniem cieszą się też rzeczy dla domu oraz oprogramowanie (w tym gry komputerowe). Na różnego typu programy wydano w ubiegłym roku ponad 857 mln USD.