Świat prasy kurczy się

Gazety generują coraz mniejsze wpływy z reklamy. Jak szacuje eMarketer, przychody reklamowe amerykańskich wydawców prasy wyniosły w 2008 r. 37,9 mld USD. Oznacza to spadek aż o 16,4 proc.

Wg eMarketer, w 2012 r. kwota ta zmaleje jeszcze bardziej i wyniesie 28,4 mld USD. - Obecna sytuacja ekonomiczna wpłynęła na wyniki finansowe wszystkich rodzajów mediów, ale to przychody gazet spadają bardziej, niż jakiegokolwiek innego głównego medium - powiedział Carol Krol, eMarketer senior analyst.

Presja, pod jaką znajduje się obecnie prasa jest ogromna. - Aby zadowolić zarówno czytelników jak i reklamodawców, wydawcy prasy dopieszczają swoje strony internetowe. Mimo to, przychody z reklam na serwisach on-line - które mogły być iskra nadziei - także spadają. Wg eMarketera, w 2008 r. spadek ten wyniósł 0,4 proc. (w porównaniu z rokiem 2007). Tym samym przychody reklamowe gazet on-line wyniosły 3,2 mld.

Również Newspaper Association of America poinformowała o dwóch kolejnych kwartałach (trzeci i czwarty) 2008 r., w których przychody prasy spadły. Jest to pierwszy spadek od 2003 r., czyli od czasu kiedy NAA rozpoczęła śledzić wyniki finansowe prasy.

żródło: eMarketer