Sukces emisji akcji Travelplanet

Zapisy na akcję Travelplanet zakończyły się redukcją zleceń kupna. Inwestorzy złożyli zapisy na 1 008 670 sztuk akcji, podczas gdy wszystkich walorów było 370 370. Pełen sukces. Kolejnym testem dla spółki będzie debiut giełdowy, który może nastąpić jeszcze w ten piątek.

Zainteresowanie inwestorów niemal trzykrotnie przekroczyło wielkość oferty. Konieczna jest więc prawie 80% redukcja zleceń kupna. Objęte zostały wszystkie walory, czyli 370 370 sztuk po maksymalnej cenie emisyjnej 18 zł. Redukcja zapisów w book-buildingu wyniesie zaś 59,3%, ze względu na dwukrotnie większą alokację zapisów na akcje dla inwestorów uczestniczących w procesie budowania księgi popytu.

Cieszymy się z ogromnego sukcesu publicznej emisji akcji Travelplanet.pl. Już w procesie book-buildingu widoczne było duże zainteresowanie inwestorów akcjami pierwszej spółki e-commerce, która będzie notowana na GPW - powiedział Tomasz Moroz, wiceprezes spółki.

Dzięki emisji spółka uzyskała kwotę 6,67 mln zł. 2 mln przeznaczy na budowę komplementarnego w stosunku do internetu i Call Center kanału dystrybucji - sieci zlokalizowanych w centrach handlowych Punktów Obsługi Klientów. Pierwsze powstały już w Warszawie i Katowicach, następny ma się pojawić w Bydgoszczy. Kolejnych 15 zostanie uruchomionych w przyszłym roku.

Pozostałe kapitały z giełdy zostaną przeznaczone na przejęcia firm z branży, rozbudowę infrastruktury teleinformatycznej, zwiększenie kapitału obrotowego spółki oraz promocję marek należących do grupy Travelpalnet.pl czyli Aero.pl, TravelPass.pl i Hotele24.pl. Kolejnym krokiem ma być rozszerzenie zasięgu działania na inne kraje Europy Środkowo-Wschodniej.

Wywiad z Jakubem Mazurem, dyrektorem ds. rozwoju i marketingu spółki, oraz Dawidem Sadulskim, kierownikiem d.s. programowych & Public Relations z Travelplanet.