StumbleUpon wędruje do koszyka eBay

Spóła Ebay Inc. zakupiła młodą firmę StumbleUpon, do której należy popularny toolbar o takiej samej nazwie. Zakup ten umożliwi firmie zwiększenie udziałów w szybko rozwijającym się rynku usług społecznościowych.

Kwota transakcji wyniosła 75 mln USD. Na stanowisko dyrektora StumbleUpon wyznaczony został Michael Buhr, starszy dyrektor eBay. Zespół zarządzający firmą nie ulegnie jednak zmianie.

Jak powiedział Michael Buhr dla Yahoo: -- StumbleUpon doskonale pasuje do naszego celu, jakim jest tworzenie nowych społeczności, opartych na handlu i podtrzymywanych przez zaufanie. Toolbar StumbleUpon zapewnia swoim użytkownikom niezwykłe i unikalne doświadczenie, jednak to podobieństwo do naszej filozofii, związanej z koncepcją społeczności, tworzy z niego doskonały nabytek dla eBay.

Jak powiedział także jeden z trzech współzałożycieli StumbleUpon, Garret Camp: -- Jesteśmy podekscytowani dołączeniem do obozu eBay, ponieważ dzielimy te same wartości, związane ze społecznością. Oczekujemy owocnej współpracy przy szybkim wzroście naszej firmy.

Toolbar StumbleUpon umożliwia ocenianie stron internetowych i dzielenie się tymi opiniami z innymi. Usługa posiada obecnie 2,3 mln użytkowników, w grudnia 2006 liczba ta kształtowała się zaś na poziomie 1,7 mln, co oznacza bardzo szybki wzrost. Dziennie, dzięki StumbleUpon zostaje ocenionych prawie 5 mln stron.

tekst: Konrad Szlendak

źródło: http://www.yahoo.com/