Strony WWW: gdzie sięga nasz wzrok?

Dobrze zaprojektowana witryna, to taka, na której łatwo i szybko można znaleźć informacje - powie Jakob Nielsen, guru od funkcjonalności stron WWW. Z kolei badania Eyetrack III pokażą, w jaki dokładnie sposób nasze oczy wędrują po witrynie, w których miejscach przystają na dłużej, a które omijają. Ta wiedza może być bardzo przydatna w tworzeniu bądź doskonaleniu serwisów internetowych.

Pomysłodawcą projektu "Eyetrack" jest Instytut Poyntera, który już od ponad 14 lat bada zachowania konsumentów przeglądających papierowe wydania dzienników oraz internetowe serwisy informacyjne. Pierwsze badanie tego typu przeprowadzono w 1990 roku. Na przełomie minionego i bieżącego roku prowadzono trzecią edycję eksperymentu - Eyetrack III.

Celem badania było dokładne prześledzenie ruchu gałek ocznych uczestników pomiaru oraz sprawdzenie, jakie elementy danego serwisu przykuwają uwagę w pierwszej kolejności. Eyetrack III miał też przynieść odpowiedź na pytanie, jakie są preferencje użytkowników co do wielkości czcionki oraz układu czytanego na witrynie tekstu.

Serdecznie zapraszamy do lektury szczegółowo omówionych wyników badania. Artykuł "Eyetrack III - co widzą Twoje oczy?" dostępny jest tutaj.