Standardy dla polskiego e-commerce

Do Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego przystąpili jedni z największych graczy na rynku handlu online: Agito, Allegro pl. (QXL), eBay, EMPIK, Fly.pl, Google, Merlin.pl oraz Wakacje.pl.

W związku z przystąpieniem do SMB nowych członków, stworzona została grupa robocza o nazwie E-commerce". Głównym zadaniem grupy (już szóstej w SMB) jest wytyczanie standardów i zapewnianie bezpieczeństwa handlu on-line.

"E-commerce" zamierza skupić się na komunikacji z trzema grupami docelowymi, które są istotne dla jej członków. Te grupy to:

- podmioty e-commerce i wszyscy zainteresowani rozwojem rynku handlu elektronicznego

- obecni użytkownicy internetu dokonujący zakupów w sieci

- potencjalni użytkownicy internetu.

Tych ostatnich grupa zamierza przekonać przede wszystkim do korzystania z zakupów przez internet.

Na czele grupy roboczej stanął Adam Kwaśniewski z Google Polska. "Powstanie grupy roboczej e-commerce w ramach SMB to powód do zadowolenia z co najmniej trzech powodów" - mówi Adam Kwaśniewski. "Po pierwsze - na przekór przysłowiu "gdzie dwóch Polaków tam cztery punkty widzenia" kluczowi gracze na rynku wypracowali wspólne cele, których realizację zdecydowali się powierzyć organizacji branżowej. Po drugie - że inicjatywa realizowana będzie w ramach Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego - organizacji, której poprzez swój autorytet i doświadczenie z dotychczasowych dokonań stanowi idealnego partnera do realizacji tych celów. Po trzecie zaś - to dobra wiadomość dla wszystkich tych, którzy kupują bądź zamierzają dokonywać zakupów za pośrednictwem internetu. Chcemy, aby internet kojarzył się nie tylko z wygodą transakcji, ale także z jej bezpieczeństwem i zaufaniem do wiarygodnych partnerów" - wyjaśnia Adam Kwaśniewski.

W chwili obecnej SMB liczy 91 firm zrzeszonych w sześciu Grupach Roboczych: agencyjna, bazy danych, e-commerce, interaktywna, telemarketingowa oraz wysyłkowa.