Sprzedać więcej "jabłek"

Firma Action rozpoczęła dystrybucję na polskim rynku przenośnych PowerBook-ów firmy Apple. ICM Apple Poland i Action liczą na podwojenie sprzedaży tych komputerów na polskim rynku.

Notebooki należące do serii PowerBook, a także popularne m.in. wśród dziennikarzy subnotebooki iBook oraz komponenty (karty i stacje bazowe) sieci bezprzewodowych AirPort będą teraz dostępne w sieci kilkuset sklepów, zaopatrywanych przez firmę Action. Szkolenia dla sprzedawców oraz serwis zapewni firma Apple IMC Poland.

Jak powiedział Jerzy Bebak z Apple IMC Poland, sprzedaż PowerBook-ów w naszym kraju dynamicznie rośnie i kształtuje się na poziomie 500–600 rocznie, iBook-ów zaś sprzedaje się ok. 300 sztuk. Firma Action, która reprezentuje zupełnie inną filozofię sprzedaży niż Apple IMC Poland – kieruje ją do bardziej masowego odbiorcy. Największy krajowy dystrybutor IT chce sprzedawać podobną liczbę PowerBooków oraz iMac-ów co Apple ICM Poland. Oznaczałoby to podwojenie sprzedaży tych komputerów na polskim rynku.

PowerBook G4 to zbudowany z tytanu komputer przenośny z panoramicznym ekranem LCD o przekątnej 15,2 cala o wadze poniżej 2,4 kg i grubości 2,6 cm komputer. Często znajduje się na wyposażeniu telewizyjnych ekip reporterskich w terenie. Umożliwia komunikację, montaż materiałów telewizyjnych i filmowych w czasie rzeczywistym i bezpośrednie przesyłanie gotowych materiałów do studiów telewizyjnych. Cena oscyluje między 10 a 12 tys. zł.

iBook ważący ok. 2,2 kg notebook zbudowany jest na bazie magnezowej ramy z wytrzymałą, poliwęglanową obudową, dobrze znosi podróże w plecaku, upadki, przeciążenia itd. Egzemplarz testowany przez redakcję miesięcznika Macworld (obecnie Digit), mimo opalania miotaczem płomieni, przejechania rowerem, obrzucenia lodami, uderzania twardymi przedmiotami i wylania coli, nadal działał. Zależnie od konfiguracji kosztuje 5,5-8,5 tys. zł.