Specjaliści specjalistom

Wdrożenie trwało 1,5 miesiąca. Adam Piętera przyznaje, że implementację przeprowadzono wyjątkowo szybko, zwłaszcza że był to pierwszy klient firmy na system CRM. "Trudno na razie mówić o efektach, nie mamy jeszcze żadnej statystyki. Jednak już widać, że oszczędzamy: zwiększenie oferty produktów o 100% nie spowodowało wzrostu zatrudnienia osób do obsługi klientów" - mówi Mariusz Kozłowski.

To zarazem niezwykle istotny dla OTS odbiorca. "Potis to specjalistyczna firma z branży IT, której rekomendacje mają dla nas szczególne znaczenie" - zaznacza Adam Piętera. Tym bardziej że dla OTS to potencjalny długofalowy klient. "Potis rozpoczął ambitnie od systemu dla średnich i dużych przedsiębiorstw. Nie boję się powiedzieć, że będziemy współpracować przez najbliższych 10 lat" - podkreśla przedstawiciel OST.

@vantage wdraża w LAFARGE system Market Manager

Ogólnopolski producent cementu i wapna ma dużą bazę klientów. Jego przedstawiciele handlowi muszą mieć więcej czasu na spotkania z partnerami handlowymi LAFARGE.

Wdrożenie systemu klasy CRM trwało formalnie od października ub.r. do końca maja br., jednak system funkcjonuje już od lutego. Jego wprowadzenie poprzedziły działania konsultingowe. Firma @vantage zajęła się analizą wewnętrznej sytuacji LAFARGE. Spółka ta ma ok. 1,5 tys. zarejestrowanych klientów w całej Polsce. Sprzedaż cementu i wapna jest prowadzona przez kilkunastu przedstawicieli handlowych. Pracę im miało ułatwić podzielenie klientów na kategorie.

LAFARGE zdecydowało następnie, jakie funkcje ma spełniać wdrażany Market Manager. Podstawowym zadaniem systemu CRM jest zarządzanie czasem. LAFARGE uzyskał więc mechanizm globalnego planowania zadań w obrębie firmy oraz informacje o klientach. Firmie szczególnie zależało na umieszczeniu i przetworzeniu informacji finansowych o jej klientach, płatnościach, możliwościach kredytowych itd. W tym celu wprowadzono do bazy dane z raportów finansowych LAFARGE.