Spadają zyski papierowych wydawców w internecie

Jak stwierdza raport Borrell Associates, wzrost przychodów amerykańskich serwisów online, należących do wydawców gazet, spadnie w tym roku z 28% do 20%. Analizie tej przyklaskuje eMarketer pisząc o generalnym zwolnieniu w branży e-marketingowej w Stanach Zjednoczonych.

W najnowszym raporcie znanego researchera i giganta konsultingowego, Borrell Associates, analiza szacowanych zysków z reklamy online, jakie wpłyną do portfela wydawców gazet w tym roku, pokazuje że zmniejszą się one znacząco. Jest to spowodowane malejącym wzrostem wydatków na reklamę online, który spadnie z 28% do 20%.

Proces ten odpowiada także przewidywaniom eMarketera, który prognozuje, że ogólny wzrost przychodów z reklamy online w Stanach Zjednoczonych zmaleje w roku bieżącym z 30,8% do 18,9%.

Alternatywą dla serwisów dużych gazet są obecnie strony społecznościowe tj. MySpace, które właśnie otworzyło MySpace News - własny serwis informacyjny, a także wyrastające dynamicznie w sieci blogi i agregatory wiadomości. To one stają się głównymi platformami, w stronę których idą pieniądze reklamodawców.

Jak pokazuje przy tym niedawne badanie, przeprowadzone przez JupiterResearch, w którym wzięło udział 273 marketerów ze Stanów Zjednoczonych, 67% firm z przychodami 500 mln USD lub więcej zamierza przeznaczyć w tym roku mniej niż milion dolarów na reklamę online.

Pomimo tego, że sumy te nie są małe, to stanowią zaledwie ułamek wydatków ogólnych na reklamę w innych mediach i nie dają podstawy do optymizmu względem szybszego tempa wzrostu wydatków na reklamę online.

źródło:http://www.paidcontent.org/

***

Autorem tekstu jest Konrad Szlendak

***

Autorem tekstu jest Konrad Szlendak