Sojusz czy kampania marketingowa?

Największy broker internetowy i serwis finansowy „Charles Schwab” zawarł porozumienie o współpracy z America OnLine.

Amerykańska witryna brokerska uzyska tym sposobem dostęp do 28 milionów użytkowników samego AOL i dalszych kilku milionów klientów należących do niego firm (np. Netscape). Użytkownicy natomiast będą mieli łatwiejszy dostęp do usług i narzędzi finansowych oferowanych przez www.schwab.com z poziomu AOL.

Charles Schwab dostarczy zawartości o tematyce finansowej dla serwisów AOL. Oprócz tego witryna będzie reklamowana na różne sposoby w internetowym imperium AOL. To zresztą jest clou całego przedsięwzięcia i porozumienie obu firm zostało zresztą nazwane przez serwis finansowy Bloomberga po prostu kontraktem reklamowym. Korzyści witryny Charles Schwab, wynikające z dostępu do kanałów dystrybucyjnych AOL, wydają się tu ważniejsze. Nie są znane warunki finansowe tego porozumienia.