Skuteczna e-reklama

Jak wynika z badań opublikowanych przez Interactive Advertising Bureau, optymalne wyniki kampanii reklamowych i marketingowych można osiągnąć gdy budżet na reklamę online wynosi 10-15% budżetu przeznaczonego na marketing danej firmy, bądź produktu.

IAB opublikowała w raporcie "The Cross Media Optimization Study" wyniki badań przeprowadzonych przez Rexa Briggsa z firmy Marketing Evolution i firmę badawczą Dynamic Logic, w których ocenie poddano efektywność kilku kampanii reklamowych.

Z badań wynika, że kampanie reklamowe, które w widoczny sposób obecne są także w Internecie przynoszą znacznie lepsze rezultaty, niż kampanie które nie korzystają z tego medium lub korzystają z niego w sposób ograniczony.

W przypadku jednej z kampanii reklamowych znanej pasty do zębów, przeznaczenie 11% całkowitego jej budżetu na reklamę online, przyniosło wzrost sprzedaży reklamowanej pasty na poziomie 4,3%. Dla porównania, skuteczność kampanii tradycyjnej, nie wspomaganej kampanią online, oceniona została na poziomie 3,4%. Zdaniem analityków, koszt przekonania konsumentów do reklamowanego produktu, jest o 23% wyższy w przypadku kampanii telewizyjnej nie wspomaganej kampania w Internecie, od kampanii "mieszanej" - w TV i Internecie.