Skąpiec.pl uruchomił serwis social shoppingowy

Skąpiec.pl prezentuje już prawie 50 tysięcy opinii o produktach. Właściciele porównywarki cen postanowili wykorzystać informacje zostawiane przez internautów i stworzyli serwis w duchu social shoppingu.

Skąpiec.pl zdecydował się na uruchomienie odrębnego serwisu, poświęconego wyłącznie ocenianiu produktów i dzielenie się opiniami z innymi kupującymi. Sondi, bo tak nazywa się nowy serwis, publikuje komentarze pogrupowane w 9 kategoriach. Każda z opinii może być zweryfikowana przez grono internautów pod kątem przydatności zawartych treści. Dla dokonania oceny nie jest potrzebna rejestracja w serwisie. Pozwala ona jednak na stworzenie własnego profilu dodanie informacji o sobie oraz zdjęcia.

Serwis w żaden sposób nie przypomina wyglądem witryny Skąpca. Można wręcz odnieść wrażenie, że autorzy celowo nie chcieli zachować podobieństw (nawet odnośnika), aby nowy produkt nie był kojarzony z porównywarką. Jak czytamy w regulaminie Sondi.pl. - "Serwis zastrzega sobie prawo do udostępniania Opinii innym serwisom". Czyżby zakładano opcję wymiany opinii z innymi serwisami tego typu, a może chodzi tylko o Skąpca?

Skąpiec.pl uruchomił serwis social shoppingowy

Serwis znajduje się obecnie na etapie rozwoju. W niedalekiej przyszłości zostanie wzbogacony o dodatkowe funkcje pozwalające m.in. na ścisłą integrację osób pasjonujących się danym sprzętem. - "Z informacji, jakie otrzymujemy od użytkowników Skąpca, wiemy, że cena przestała być tak naprawdę najważniejszym czynnikiem zakupowym. Dziś liczy się posiadana wiedza o produkcie" - podkreśla Mariusz Janiszewski, właściciel obu przedsięwzięć.

Z analiz firmy Gemius wynika, że przy podejmowaniu decyzji zakupowych z opiniami innych konsumentów liczy się aż 52 proc. polskich internautów. Trzy lata temu polscy internauci wymieniali się opiniami i poradami przede wszystkim za pośrednictwem forów i grup dyskusyjnych. Z czasem sytuacja ta zaczęła zmieniać się na korzyść serwisów porównujących ceny.