Sirius.pl wybiera się na giełdę

Internetowy sklep ze sprzętem komputerowym zadebiutuje w drugiej połowie br. na rynku NewConnect. Spółka zamierza pozyskać od 10 do 15 mln zł, które przeznaczy na marketing, rozbudowę infrastruktury i ekspansję zagraniczną.

Sirius.pl to jeden z najstarszych polskich sklepów internetowych. Od dziesięciu lat sprzedaje w sieci sprzęt komputerowy, a od zeszłego roku także sprzęt RTV i AGD. Oferta sklepu liczy niemal 60 tys. produktów, w tym około 50 tys. podzespołów komputerowych.

Oprócz sklepu internetowego Sirius.pl Sp. z o.o. posiada siedem biur regionalnych, w których klienci mogą odbierać zamówione produkty. W planach jest otwarcie kolejnego biura w Poznaniu, a już teraz Sirius.pl przeprowadza się do nowej siedziby na warszawskim Żeraniu.

- Obecnie spółka kończy audyt oraz plan przekształcenia, który zostanie złożony na początku kwietnia do sądu w celu zmiany w Spółkę Akcyjną. Formalne przekształcenie potrwa około dwóch miesięcy - mówi Tomasz Zabojszcz, członek zarządu Sirius.pl Sp. z o.o. - Równolegle trwają prace nad przygotowaniem memorandum informacyjnego potrzebnego do wejścia na NewConnect. Sam debiut powinien mieć miejsce nie wcześniej niż w drugiej połowie roku.

Sirius.pl zamierza pozyskać z rynku od 10 do 15 mln zł. Środki zostaną przeznaczone na działania marketingowe, infrastrukturę techniczną (m.in. zakup systemu informatycznego do całościowej obsługi sprzedaży), a także na inwestycje w przedsięwzięcia internetowe na rynkach wschodzących.

Na razie niewiele wiadomo o szczegółach oferty. Sirius.pl Sp. z o.o. należy do trzech wspólników. Krzysztof Skudlarski posiada 36% udziałów, Tomasz Zabojszcz i Dariusz Korzeniewski - po 32%.

W 2006 r. przychody sklepu wyniosły 16 mln zł, w ubiegłym roku wzrosły do 27 mln zł. Prognozy na najbliższe dwa lata zakładają wzrost sprzedaży o ponad 100% rocznie. W tym roku Sirius.pl ma osiągnąć 70 mln zł przychodu, a w następnym już 140 mln zł.

- Dynamika wzrostu sprzedaży w pierwszym kwartale 2008 r. w pełni potwierdza możliwość osiągnięcia liczb założonych w prognozie. Na tak istotny wzrost sprzedaży wpłynęło, poza rozwojem organicznym sprzedaży podzespołów komputerowych, rozszerzenie oferty sprzedaży o artykuły RTV oraz AGD - powiedział nam Tomasz Zabojszcz.