Silna "Polska" w internecie

Od poniedziałku nowa gazeta wydawnictwa Polskapresse ma trafić do kiosków, a prawdopodobnie w przyszłym tygodniu do sieci. $-"Polska" w internecie to ogromne przedsięwzięcie-$mówi Benita Jakubowska, pełnomocnik zarządu Polskapresse ds. internetu. Wydawnictwo od początku wprowadzania nowej gazety na rynek, postawiło na sieć.

"Polska" to nowa gazeta ogólnopolska, którą będzie można kupić od najbliższego poniedziałku. Tytuł będzie bazował na gazetach regionalnych Polskapresse jak "Głos Wielkopolski", "Dziennik Bałtycki" czy "Dziennik Łódzki". Gazeta jest przygotowywana z dużym rozmachem, we współpracy z brytyjskim "The Times". Kampania reklamowa ma kosztować co najmniej tyle, ile Axel Springer wydał na promocję "Dziennika". Jej hasło przewodnie brzmi "Myślisz globalnie. Żyjesz lokalnie". Polskapresse chce stać się najpopularniejszą gazetą w Polsce. -Chcemy sprzedawać chociaż jeden egzemplarz więcej niż Gazeta Wyborcza - zapowiada Tomasz Wróblewski, wiceprezes Polskapresse i wydawca "Polski".

Jak się dowiedzieliśmy Polskapresse bardzo poważnie myśli o internecie, na który przeznaczana jest istotna część budżetu nowego dziennika. Na dzisiejszej konferencji prasowej dotyczącej "Polski", zarząd spółki zapowiedział na za tydzień kolejną, na której dyskutowane będą tylko i wyłącznie kwestie strategii internetowej wydawnictwa.

Na razie wiadomo niewiele - przeprojektowane zostaną wszystkie lokalne serwisy, gazet które składają się na "Polskę" - będą miały ujednoliconą szatę graficzną i funkcjonalności. W przypadku tych gazet lokalnych, które nie mają serwisów internetowych, takowe zostaną uruchomienie niebawem. "Polska" ma wykorzystać potencjał jaki drzemie w serwisach lokalnych.

Powstanie też serwis zbiorczy, m.in. grupujący najciekawsze informacje z innych tytułów. Wszystkie nowe serwisy powinny wystartować w przyszłym tygodniu, jednak to nie jest pewne.

To co ma stanowić siłę "Polski" to konwergencja. W gazecie już od poniedziałku zaczną się ukazywać dodatki ogłoszeniowe ze słowem "Gratka" w tytule, np "Moto Gratka", bardzo podobnie, jak serwis ogłoszeniowy Gratka.pl należący do Polskapresse. Nie wiadomo czy teksty z Wiadomosci24.pl oraz ogłoszenia z Gratki trafią do nowego serwisu zbiorczego.

Pełnomocnikiem zarządu Polskapresse ds. internetu jest Benita Jakubowska, która wcześniej pracowała w portalu Gazeta.pl jako dyrektor działu sprzedaży.