Siła biznesu wokół Facebooka

Serwis społecznościowy Facebook stał się już na tyle popularny, że wiele firm uzależniło rozwój swojego biznesu tylko od niego.

Uczestnicy panelu dyskusyjnego odbywającego się w ramach konferencji "Web 2.0 Summit" w San Francisco, mówili o ogromnym wpływie Facebooka na rynek -Przyglądaliśmy się platformie Facebook zanim wystartowała i doszliśmy do wniosku, że być może jest ona nowym paradygmatem, największym od czasu wynalezienia samego internetu- uważa Ali Partovi, CEO serwisu muzycznego iLike.

iLike postawił na jedną kartę: Prawie 100% działalności firmy jest zależne od Facebooka.

-Zrobiliśmy naprawdę odważny krok. Przerwaliśmy prace nad naszym serwisem WWW i poświęciliśmy się tylko i wyłącznie rozowjowi aplikacji dla Facebooka - mówi Partovi. I wyjaśnia, że witryna iLike istnieje tylko po to, aby generować ruch dla aplikacji Facebooka.

-Dosłownie w ciągu 24 godzin liczba rejestracji w naszej aplikacji na Facebook przekroczyła tę, którą mieliśmy w serwisie WWW-opowiada Partovi. W ciągu pierwszych 12 godzin zarejestrowało się 10 tys. osób, rejestracja następnych 10 tys. trwała już tylko 4 godziny, a kolejnych 10 tys. - dwie.

Znany deweloper - Slide, 35% działalności skupia na Facebooku, wyjaśnia zastępca dyrektora Slide Inc. Keith Raibos. Slide podoba się w Facebooku to, że tworzy otwarte środowisko, które po raz pierwszy pozwoliło deweloperom na zarabianie pieniędzy.

-To gigantyczna zmiana- uważa Rabois.

-Facebook zapoczątkowało falę innowacji- twierdzi z kolei Seth Goldstein, CEO i współzałożyciel SocialMedia, firmy produkującej dodatki dla Facebooka. -Połowa z 2 mln użytkowników Facebooka codziennie korzysta z naszych aplikacji- mówi Goldstein. -To pokazuje naprawdę duże zaangażowanie użytkowników- dodaje Goldstein.

Krytycy uważają, że postawienie wszystkiego na jedną kartę i uruchomienie biznesu tylko w Facebooku jest ryzykowne. Więcej na ten temat w tekście "Platforma Facebook i kłopoty deweloperów".

Na podstawie tekstu "WEB 2.0 : Facebook site grows businesses", By Paul Krill, InfoWorld (US)