Sierpniowy ranking wyszukiwarek w USA
- Magdalena Górak,
- 20.09.2006, godz. 12:43
Po drobnej stracie na zasięgu w lipcu bieżącego roku, Google odzyskał już siły i zyskał 0,4 punktu procentowego. Jego udział na rynku amerykańskim wynosi obecnie 44,1%, podczas gdy udział Yahoo- głównego rywala - 28,7%.
W sierpniu użytkownicy ze Stanów Zjednoczonych przeprowadzili 6,5 mld wyszukiwań, czyli o 3% więcej niż w lipcu. W porównaniu do sierpnia ubiegłego roku ich liczba wzrosła o 28%.
Google przypadło 2,9 mld zapytań, stronom Yahoo około 1,9 mld. Yahoo oraz pozostałe wyszukiwarki odnotowały delikatne spadki zasięgu. Największy, 4,4% spadek dotknął sieć Time Warner.
Porównując pierwszą kolumnę tabeli z wynikami za sierpień 2005 i ostatnimi danymi za sierpień łatwo dostrzec, że w ciągu roku umocniły się największe wyszukiwarki, zmalał zaś udział wyszukiwarek MSN, Time Warner czy sieci Ask.
Więcej o badaniach popularności wyszukiwarek w Polsce i na świecie znajdą Państwo w artykule "Jak zmierzyć popularność Google?"