Sieć reklamowa z europejskimi aspiracjami

Po nieudanej próbie przejęcia Adnetu, tajemniczy inwestor tworzy własną sieć reklamową. Evolution Media Net, bo tak nazywa się nowa sieć, ma w przyszłości stać się częścią ogólnoeuropejskiej struktury.

Sieć reklamowa z europejskimi aspiracjami
Sieć reklamowa z europejskimi aspiracjami
- Mogę powiedzieć, że mamy w portfelu kilka ciekawych witryn, jednak dopiero w styczniu ujawnimy całość naszego portfolio - mówi Maciej Musioł, COO Evolution Media Net.

Nowa sieć reklamowa ma koncentrować się na witrynach o tematyce motoryzacyjnej, life style, kobiecej oraz medycznej.

- Według mnie wśród reklamodawców widać wyraźniejsze odejście od kampanii zasięgowych na rzecz np. reklamy video. Nasza sieć zaczyna od oferty witryn tematycznych, w najbliższej przyszłości planujemy rozwój formatów video, a także chcemy oferować reklamodawcom tematyczne profile użytkowników - mówi Maciej Musioł. Profil zawierałby m.in. informacje o płci użytkownika, wieku ale także i zainteresowaniach.

Sieć reklamowa z europejskimi aspiracjami

Zasilenie z Adnetu?

Po tym jak Internet Group ogłosiła upadłość, pojawiła się informacja o tajemniczym inwestorze z zagranicy, który wyraził chęć kupna jednej ze spółek IG. Chodziło o sieć reklamową Adnet, która już od dłuższego czasu przestała być wypłacalna dla wierzycieli.

Jednak z powodów biznesowych rozmowy nie zostały sfinalizowane. Jak potem dowiedzieliśmy się od przedstawicieli branży, nie mogąc kupić borykającego się z problemami finansowymi Adnetu, zagraniczny inwestor postanowił przejąć tylko jego witryny.

Czy tajemniczym inwestorem jest fundusz, który teraz tworzy Eveloution Media Net? Czy przejmowane są witryny, które dotychczas należały do Adnetu?

- Inwestor rozmawiał na temat zakupu Adnetu od ponad roku, a więc długo przed ogłoszeniem przez Internet Group upadłości - mówi Maciej Musioł - Inwestor był i jest zainteresowany budową horyzontalnej sieci w Polsce i rozmawiamy na ten temat ze wszystkimi wydawcami niezależnie od ich przynależności sieciowej.

2 miejsce na rynku

W skład sieci weszło już ok. 150 witryn, a z dnia na dzień podpisywane są umowy z kolejnymi. Obecny zasięg sieci jest na poziomie ok. 11 mln real users.

"Do końca 2010 roku planujemy rozbudować portfolio naszych wydawców do ok. 200 witryn i osiągnąć zasięg 12 - 13 milionów real users. Interesuje nas drugie miejsce na rynku sieci reklamy internetowej w Polsce" - powiedział Maciej Mincer, CEO w sieci reklamowej Evolution Media Net.

Sieć planuje na przyszły rok 20 mln zł przychodów i osiągnięcie progu rentowności.

Co jest magnesem, który tak umiejętnie przyciąga wydawców? - Bardzo istotna jest tu kwestia zmęczenia rynku monopolem ARBO. Co prawda różne sieci są mocne w różnych segmentach, jak np. IDM w budownictwie, ale to ARBO wiedzie prym w ogólnym rozrachunku - mówi Maciej Mincer

Evolution Media Net ma oferować właściwie identyczne produkty reklamowe, co inne sieci: czyli wideo, reklamę kontekstwą, profile behawioralne. W przyszłym roku ma pojawić się także performance marketing.

Jeżeli chodzi o rozliczenia z wydawcami - tu sieć też nie zamierza odchodzić od przyjętych na rynku schematów, aczkolwiek jako nowy podmiot jej stawki mają być odrobinę bardziej konkurencyjne by zachęcić partnerów.

Evolution Media Net.pl liczy obecnie 11 osób. Poza Maciejem Mincerem i Maciejem Musiołem kierownicze funkcje w strukturze firmy objęli Karol Kowalski (dyrektor afiliacji) i Michał Koterba (szef finansów). Kowalski współtworzył Cormedia, a wcześniej pracował również dla IDMnet. Koterba zdobywał doświadczenie w Arbo Media.

Z kolei Maciej Mincer piastował stanowisko prezesa ARBOvision i prezesa Arbointeractive w Czechach.

Paneuropejska sieć

Tajemniczy inwestor, który chciał kupić Adnet, obecnie obok Macieja Mincera, jest jednym ze współudziałowców Evolution Media Net.

Polska sieć ma w przyszłości stać się częścią kształtującej się obecnie międzynarodowej sieci reklamowej. Oprócz Evolution Media Net w paneuroejskiej sieci znajdzie się 12 innych tego rodzaju podmiotów, które inwestor przejął lub założył na starym kontynencie. Sieci te działają w takich krajach jak Rumunia, Bułgaria, Czechy, Niemcy i Austria.

Dzięki stworzeniu jednej europejskiej sieci tworzący się podmiot chce pozyskiwać regionalne budżety na reklamę internetową. Nie wiadomo jeszcze jaką nazwę przyjmie nowa sieć.