Serwisy społecznościowe pochłaniają prawie 23 proc. czasu online

Poczta elektroniczna spadła na trzecie miejsce w rankingu najpopularniejszych aktywności w Sieci. Najwięcej czasu internauci poświęcają serwisu społecznościowym, na drugim miejscu są gry online.

Według badań firmy Nielsen, Amerykanie spędzają blisko jedną czwartą (22,7 proc.) czasu online na pisaniu komentarzy, publikowaniu zdjęć i materiałów wideo w serwisach społecznościowych takich jak Facebook, czy Twitter.

Drugą pod względem popularności aktywnością w Sieci są gry online, które pochłaniają 10% proc. czasu Internautów. Na e-maile Internauci poświęcali 8,3 proc. czasu online. W tym samym badaniu z 2009 r. poczta elektroniczna była na drugim miejscu (11,5 proc.)

Chociaż Internet oferuje praktycznie nieograniczoną ilość usług i możliwości spędzania czasu, to 40 proc. amerykańskich Internautów poświęca uwagę tylko trzem aktywnościom - serwisom społecznościowym, grom i wysyłaniu e-maili.

Wykorzystanie serwisów społecznościowych wzrosło o 43 proc. w stosunku do 2009 r. - z 15,8 proc. do 22,7 proc.

Niedawno Mark Zuckerberg, prezes Facebooka ogłosił, że liczba użytkowników serwisu przekroczyła pół miliarda. Podobny "kamień milowy" odnotował serwis Twitter, który w maju odnotował 2 mld twittów. Pojawia się też coraz więcej informacji o osobach uzależnionych od Facebooka czy Twittera.

Według badania przeprowadzonego przez firmę Retrevo w marcu 2010 roku 48 proc. użytkowników serwisów społecznościowych aktualizuje swój status w nocy, lub zaraz po przebudzeniu. W innym badaniu 32 proc. ankietowanych powiedziało, ze nie widzi problemu w przerwaniu posiłku w celu przeczytania lub wysłania wiadomości online.

W ostatnim badaniu firmy Nielsen, użytkownicy spędzali 4,4 proc. czasu onlina na przeglądaniu portali, co było czwartą najpopularniejszą aktywnością. Na piątym miejscu znalazły się komunikatory. Udział tych dwóch aktywności znacząco spadł w stosunku do 2009 r.