Serwisy społecznościowe pochłaniają prawie 23 proc. czasu online
- IDG News Service,
- Krzysztof Piątek,
- 04.08.2010, godz. 15:30
Poczta elektroniczna spadła na trzecie miejsce w rankingu najpopularniejszych aktywności w Sieci. Najwięcej czasu internauci poświęcają serwisu społecznościowym, na drugim miejscu są gry online.
Zobacz też:
- Kryzys a nastroje ekonomiczne polskich internautów
- Enterprise 2.0: zagrożenia z sieci społecznościowych
- 4 powody, dla których warto szukać pracy przez media społecznościowe
Więcej o Twitterze:
Więcej o Facebooku:
Drugą pod względem popularności aktywnością w Sieci są gry online, które pochłaniają 10% proc. czasu Internautów. Na e-maile Internauci poświęcali 8,3 proc. czasu online. W tym samym badaniu z 2009 r. poczta elektroniczna była na drugim miejscu (11,5 proc.)
Chociaż Internet oferuje praktycznie nieograniczoną ilość usług i możliwości spędzania czasu, to 40 proc. amerykańskich Internautów poświęca uwagę tylko trzem aktywnościom - serwisom społecznościowym, grom i wysyłaniu e-maili.
Wykorzystanie serwisów społecznościowych wzrosło o 43 proc. w stosunku do 2009 r. - z 15,8 proc. do 22,7 proc.
Niedawno Mark Zuckerberg, prezes Facebooka ogłosił, że liczba użytkowników serwisu przekroczyła pół miliarda. Podobny "kamień milowy" odnotował serwis Twitter, który w maju odnotował 2 mld twittów. Pojawia się też coraz więcej informacji o osobach uzależnionych od Facebooka czy Twittera.
Według badania przeprowadzonego przez firmę Retrevo w marcu 2010 roku 48 proc. użytkowników serwisów społecznościowych aktualizuje swój status w nocy, lub zaraz po przebudzeniu. W innym badaniu 32 proc. ankietowanych powiedziało, ze nie widzi problemu w przerwaniu posiłku w celu przeczytania lub wysłania wiadomości online.
W ostatnim badaniu firmy Nielsen, użytkownicy spędzali 4,4 proc. czasu onlina na przeglądaniu portali, co było czwartą najpopularniejszą aktywnością. Na piątym miejscu znalazły się komunikatory. Udział tych dwóch aktywności znacząco spadł w stosunku do 2009 r.