Satysfakcja jest mobilna

Wśród operatorów komórkowych najbardziej zadowolonych klientów posiadała w I kwartale br. PTK Centertel – wykazało badanie TNS OBOP Telecoms Index. W tym samym badaniu, które objęło operatorów stacjonarnych, najsłabiej wypadła spółka – matka operatora sieci Idea, Telekomunikacja Polska S.A.

W badaniu TNS OBOP, które objęło operatorów sieci komórkowych, najwyższą średnią ocen jakości usług uzyskał PTK Centertel – 7,9 punktu (abonenci oceniali w skali 1 – 10 punktów). Operator sieci Idea tylko nieznacznie wyprzedził swoich konkurentów –sieć Polskiej Telefonii Cyfrowej oceniono na 7,7 punktu, a Polkomtela – na 7,6 punktu.

Najwięcej zadowolonych klientów sieci Idea było wśród użytkowników systemu pre-paid (67,3%). Wśród klientów abonamentowych zadowolonych było 65,2%. Najmniej zadowoleni są użytkownicy Simplusa – odsetek usatysfakcjonowanych przekracza nieznacznie połowę użytkowników (56,5%). Zadowolonych z Tak-Tak-a Ery GSM jest 62,9%. Odsetek zadowolonych klientów abonamentowych jest w obu tych sieciach zbliżony, i wynosi odpowiednio 62,2% w Plusie i 61,3% w Erze.

Warto przypomnieć, że w niedawno opublikowanych wynikach analogicznego badania użytkowników operatorów stacjonarnych, najsłabiej wypadła Telekomunikacja Polska, którą oprócz związków kapitałowych, łączy obecnie z PTK Centertel osoba prezesa Marka Józefiaka ( do grudnia ub. roku prezes PTK, obecnie przewodniczący rady nadzorczej tego operatora). Odsetek zadowolonych z usług spółki-matki operatora wynosił tylko 31%, a średnia ocen - 6,06 punktu. Tak więc na razie, w wewnętrznej szczytnej konkurencji o zadowolenie klienta PTK bije TP S.A. na głowę.