Samsung w pogoni za Apple

Ruch mobilny w polskiej sieci stale rośnie. W porównaniu z ubiegłym rokiem zwiększył się dwukrotnie. Siłę w sieci zyskują użytkownicy produktów Samsunga, wciąż jednak najpopularniejszym urządzeniem w internecie jest iPad - wynika z badania ruchu na stronach www, które realizuje Gemius.

Informacja prasowa: Gemius

Jak pokazują badania ruchu na witrynach internetowych realizowane przez Gemiusa w kwietniu 2013 roku, ponad 5 proc. wszystkich odsłon w polskiej przestrzeni wirtualnej generowana jest przez smartfony oraz tablety. To dwukrotnie więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

Choć wśród producentów urządzeń przenośnych generujących największy ruch w polskiej sieci pierwsze miejsce nadal zajmuje Apple (tablety i smartfony tego producenta odpowiadają za niemal 33 proc. wszystkich odsłon pochodzących z urządzeń mobilnych), to największy procentowy wzrost zanotował Samsung. Udział urządzeń tego producenta w ogólnej liczbie odsłon mobilnych wzrósł w porównaniu z ubiegłym rokiem o 25 proc. (wynosi obecnie 28 proc.), podczas gdy w przypadku Apple odnotowano wzrost na poziomie 2 proc. W analizowanym okresie zmniejszyła się natomiast sieciowa aktywność takich producentów jak: Nokia (spadek o 37 proc. do 11 proc.) oraz Sony (spadek o 8 proc. do 12 proc.).

Według Pawła Kolendy, Managera ds. Badań IAB Polska, wysoka pozycja Samsunga w zestawieniach zasługuje na szczególną uwagę. - Rosnący udział firmy z Seulu w ruchu generowanym w sieci to między innymi efekt obniżenia stawek za połączenia z internetem, a także udostępnienia atrakcyjnych promocji operatorskich na urządzenia mobilne. Dzięki tym rozwiązaniom, dotychczasowe bariery finansowe, kluczowe podczas podejmowania decyzji o zakupie nowoczesnych urządzeń mobilnych, straciły na znaczeniu - zauważa Kolenda.

Zaznacza, że w rezultacie możemyobserwować napływ nowych użytkowników, którzy mimo, że mają stosunkowo krótki staż w internecie mobilnym i generują mniejszy ruch w sieci, dynamicznie zyskują na znaczeniu. - Jeśli zestawimy tę wiedzę z faktem, że na wysoką pozycję Apple wpływa nie tyle ruch ze smartfonów, ale głównie sieciowa aktywność tabletów, dojdziemy do wniosku, że w sektorze telefonów spółce z Cupertino rośnie coraz silniejsza konkurencja - podkreśla eksperta IAB Polska.

Z danych Gemiusa wynika także, że Polacy najczęściej łączą się z siecią za pomocą iPadów, które odpowiadają za 24 proc. wszystkich odsłon mobilnych (wzrost udziału o 8 proc. względem kwietnia 2012 roku). Wśród modeli urządzeń przenośnych generujących największy ruch w internecie znalazły się także: iPhone (8 proc., co oznacza spadek o 9 proc.) oraz Samsung Galaxy SII (3 proc, co oznacza spadek o 5 proc.), a także wprowadzone na rynek w późniejszym okresie: Samsung Galaxy SIII i Galaxy Tab 2 (po 3 proc. w kwietniu 2013 roku).