SEMPO: marketing w wyszukiwarkach w USA jeszcze mocniejszy

W 2010 r. wartość marketingu w wyszukiwarkach w Stanach Zjednoczonych wyniesie 16,6 mld USD, co oznacza 14% wzrost w porównaniu do roku ubiegłego - wynika z rocznego raportu opracowanego przez SEMPO.

Rola marketingu w wyszukiwarkach nadal będzie rosnąć, a budżety na SEM przesuwane będą z innych formatów reklamowych - wynika z rocznego raportu opracowanego przez Search Engine Marketing Professional Organization (SEMPO) podsumowującego rok 2009 w obszarze SEM. Największym wyzwaniem będzie efektywne mierzenie ROI z kampanii marketingu w wyszukiwarkach podkreślają autorzy raportu.

Panorama działań z zakresu marketingu w wyszukiwarkach zmieniła się w 2009 r. znacząco m. in. pod wpływem dynamicznego rozwoju serwisów społecznościowych (Twitter, Facebook), a także wyszukiwarki Bing. Wartość rynku SEM w Stanach Zjednoczonych wyniosła wg SEMPO w 2009 r. 14,6 mld USD, a w roku obecnym wzrośnie o 14% i ukształtuje się na poziomie 16,6 mld USD.

Z raportu wynika, że blisko połowa firm przesuwa budżety na marketing z wyszukiwarkach z reklamy prasowej, 36% rezygnuje z reklamy pocztowej, a prawie co czwarta firma zwiększa wydatki na SEM kosztem promocji firmy na konferencjach, targach i wystawach.

Obecnie największą popularnością cieszy się reklama za pośrednictwem Google AdWords (97%), a wśród wyraźnych trendów respondenci wymieniają personalizację wyników wyszukiwania oraz lokalizację. Wzrastać też będzie znaczenie optymalizacji pod kątem mediów społecznościowych.

Źródło: SEMPO

Więcej o najnowszych trendach w obszarze marketingu w wyszukiwarkach na konferencji SEMstandard 2010, która odbędzie się 26-27 kwietnia 2010 r. Gościem specjalnym będzie Massimo Burgio, członek zarządu Global Committee w SEMPO.