SEM: 2005 dobry, 2006 świetny

Według najświeższego raportu Search Engine Marketing Professional Organization, w samej tylko Ameryce Północnej wydano 5,75 mld USD na usługi marketingowe w wyszkiwarkach.

Raport 'The State of Search Engine Marketing 2005' przewiduje, że w Północnej Ameryce na tzw. SEM zostanie wydanych aż 11 mld USD w 2010 roku.

W 2005 roku wydano aż 44% więcej na wszystkie usługi związane z marketingiem w wyszukiwarkach (Search Engine Marketing) w stosunku do 2004 roku.

Raport podkreśla, że rok 2005 był dobry dla reklamy internetowej głównie za sprawą zainteresowania programami reklamowymi w wyszukiwarkach. Odpowiedzialny za badania Gord Hotchkiss podkreślił, że choć wszsytkie dane wskazują na to, że 2005 rok był dobrym rokiem dla wyszukiwarek, 2006 będzie świetny.

Badanie przeprowadzono na grupie 553 respondentów w listopadzie 2005 roku przez Radar Research, LLC oraz Intellisurvey.