Rynek usług w polskim internecie

Zdecydowana większość internautów (89%) podkreśla, iż większą szansę na znalezienie klientów mają firmy podające w ofercie ceny swoich usług (nawet tylko szacunkowe). Wybieram oferty tych firm, które nie wstydzą się efektów swojej pracy, tego jaki mają sprzęt i w jakich warunkach pracują. Zdjęcie mówi mi więcej, niż najlepszy nawet opis, ale bez fotografii. Podobnie jak cena. Jeśli jej nie ma w ofercie, szukam dalej - komentuje wyniki badań Bartłomiej Dwornik z Money.pl.

Najgorzej w sieci - wg opinii respondentów Money.pl - prezentują się oferty z sektora obrotu nieruchomościami (41% negatywnych opinii), co trzeci internauta ma podobne odczucia w przypadku oferty kursów i szkoleń, organizacji imprez oraz usług budowlanych.

Rynek usług w polskim internecie

Fachowcami, których ofert w internecie nie ma w wystarczającej ilości i których znalezienie sprawia internautom trudność są... opiekunki. Podobna nisza zauważalna jest na rynku usług związanych ze sprzątaniem oraz z usługami BHP, a więc w obszarze profesji najczęściej jednoosobowych i prowadzonych na własny rachunek.

Rynek usług w polskim internecie

Raport Money.pl i Favore.pl wskazuje, na zróżnicowanie rynku usług w polskim internecie oraz na fakt, iż obecność tych specyficznych ofert w środowisku www ma jednak spore znaczenie dla prowadzenia biznesu. Nawet w sytuacji, gdy malarz najbliższy wolny termin ma w listopadzie, a zajęty hydraulik nie odbiera telefonów, nie mówiąc juz o odpowiadaniu na pytania kierowane do niego pocztą e-mail.