Rynek e-commerce zagrożony

Coraz mniej Amerykanów deklaruje zadowolenie z rynku e-commerce. Indeks zadowolenia ASCI zmniejszył się o 2 proc. spadając do 80 punktów - wynika z najnowszego raportu "American Customer Satisfaction Index". Naukowcy z Uniwersytetu w Michigan tłumaczą ten fakt kryzysem ekonomicznym.

Firmy proponujące usługi finansowe przez internet, wypadły najgorzej z całego rynku e-commerce. Ich wskaźniki spadły o 6,3 proc. do 74 na 100 punktów ACSI.

"Zaufanie w przypadku takich instytucji odgrywa istotną rolę. W całym sektorze finansowym można zaobserwować spadek zaufania konsumentów, a to wpływa na coraz mniejsze zyski tych firm" - tłumaczy dyrektor generalny firmy ForeSee, Larry Free.

Wśród sklepów internetowych e-Bay miał największy poślizg w dziewięcioletniej historii tego badania. Zanotował on największy 4 proc. spadek w skali ACSI. - "Mimo, że konsumenci wydają coraz mniej pieniędzy, to liczba sklepów online czy firm jest nadal taka sama, co w efekcie może doprowadzić do wielu bankructw na rynku e-commerce" - powiedział Larry Free.

"Choć może wydawać się to sprzeczne, ale w kryzysie ekonomicznym właściciele sklepów online powinni zwiększyć inwestycje na rozwój własnych firm - mówi Freed - Właściciele sklepów mogą zwiększyć konkurencyjność firmy poprzez oferowanie swoich produktów lub usług za pomocą telefonów komórkowych. Powinni rozbudować nowe mobilne platformy lub zmodernizować już istniejące" - dodaje Freed.