Rynek e-commerce w Holandii wart ponad 16 mld euro

Thuiswinkel.org, holenderskie stowarzyszenie zajmujące się krajowym rynkiem e-commerce, podsumowało rok 2015. Jak się okazuje, jego wartość wzrosła o 16,1% i wynosi dokładnie 16,08 miliarda euro

Obywatele Holandii dokonali w ubiegłym roku ponad 142 milionów zakupów online. Taka forma nabywania dóbr zyskuje coraz większą popularność - w 2015 roku ilość zakupów była większa o 17,4% w porównaniu z rokiem 2014. Holendrzy wydali na wspomniane ponad 8,41 miliarda euro i to również więcej o 21,9% niż w roku 2014. Oprócz dóbr wzrosła także o 10,3% sprzedaż usług.

Rynek e-commerce w Holandii wart ponad 16 mld euro

A co cieszyło się największą popularnością wśród nabywców? Tu pojawiają się dwaj wyraźni zwycięzcy - zabawki oraz jedzenie. W przypadku produktów spożywczych jest to olbrzymi wzrost w porównaniu z rokiem 2014 - aż 54% więcej. Jak powiedział Wijnad Jongen, jeden z dyrektorów Thuiswinkel.org, zakupy online stanowią aktualnie 8,9% wszystkich zakupów w Holandii. W poprzednim okresie było to 7,6%.