Rynek dzieci i nastolatków nasycony przez serwisy społecznościowe

Jak czytamy w raporcie z badań, przeprowadzonych w USA przez firmę Alloy Media & Marketing, specjalizującą się w badaniach rynku internetowego dzieci i nastolatków, 96% z nich czynnie używa sieci społecznościowych, a 71% korzysta z serwisów społecznościowych przynajmniej raz w tygodniu.

Badanie objęło swoim zasięgiem grupę wiekową 9-17 lat, a jego wyniki wskazują, że sieci społecznościowe zaczynają zastępować dzięki swojej popularności telewizję.

Zbadane zostało też skupienie odbiorców podczas wykonywania wielu zadań równocześnie. Przebadane dzieci i nastolatki skupiają się cztery razy bardziej spędzając czas online niż wpatrując się w ekran telewizyjny.

Najbardziej pożądanymi kategoriami wśród dzieci wg badania są technologia i rozrywka. Jednak zaskoczeniem okazała się duża grupa dziewczynek, która wykazała spore zainteresowanie takimi kategoriami, jak produkty do pielęgnacji osobistej.

Badanie skupiło się także na zaangażowaniu, jakie wobec sieci społecznościowych wykazują rodzice. W raporcie czytamy, iż w wielu przypadkach dzieci łączą się ze stronami internetowymi, aby móc porozmawiać z rodzicami. Rodzice, którzy w ten sposób docierają do dzieci, czują się znacznie bardziej komfortowo wypełniając swoją rolę społeczną.

tekst: Konrad Szlendak

źródło: Adage.com