Rynek zakupów grupowych w Polsce

Z okazji swoich pierwszych urodzin agregatora zakupów grupowych GoDealla.pl, który współpracuje z 44 serwisami zakupów grupowych podsumował ostatni rok działalności serwisów grupowych w Polsce. W ciągu tego roku przez serwis przewinęło się 51 000 ofert, z czego 45% stanowiły oferty z kategorii "Zdrowie i uroda", a średnia wartość kuponu to 178 zł.

Z analizy serwisu GoDealla.pl wynika, że wśród ofert serwisów grupowych królują oferty z kategorii "Zdrowie i uroda". Od początku działania serwis GoDealla.pl wyświetlił aż 23064 ofert z tej dziedziny, co stanowi prawie połowę wszystkich agregowanych ofert. Rośnie też liczba ofert związanych z kursami i szkoleniami, a najmniej ofert należy do kategorii "Restauracje i kawiarnie". Łącznie, w ostatnim roku, przez serwis GoDealla.pl przewinęło się ponad 50 000 ofert. Oferty skierowane są do mieszkańców coraz większej liczby miast. Na przykład Gruper prezentuje oferty z 49 miast.

Rynek zakupów grupowych w Polsce

Jak podaje agregator, w ciągu ostatnich czterech miesięcy agregowane serwisy wystawiły oferty na sumę 3 992 961,53 zł. Biorąc pod uwagę wszystkie kategorie, średnia wartość kuponu wyniosła 178 zł. "Turystyka", "kursy i szkolenia" oraz "zdrowie i uroda" tę średnią zawyżają. Po drugiej stronie są na przykład "restauracje i kawiarnie", gdzie średnia wartość kuponu to tylko 35 zł. "Podczas gdy powstawały nowe serwisy, stare odkrywały nową niszę - turystyka. Na GoDealla.pl pojawiło się 4436 zniżek w tej kategorii. W ciągu całego roku średnia wartość kuponu w tej kategorii wyniosła 472 zł" - zauważają przedstawiciele serwisu.

Rynek zakupów grupowych w Polsce