Rynek usług w polskim internecie

W internecie najczęściej szukamy usług poligraficznych. Najchętniej ogłaszają się firmy budowlane i remontowe, a całkiem nieźle prezentują się ogrodnicy. Najsłabsze oferty ma branża nieruchomości, a najtrudniej znaleźć opiekunkę i sprzątaczkę - ogłasza Money.pl w najnowszym raporcie pt. "Usługi w internecie".

Celem analiz przeprowadzonych przez serwis finansowy Money.pl oraz portal Favore.pl było przyjrzenie się rynkowi usług przez pryzmat ofert dostępnych w sieci i znalezienie odpowiedzi na pytania: czego internauci szukają, co mogą znaleźć i co o tych ofertach sądzą.

Z raportu wynika, iż ponad 54% ankietowanych internautów, jest zdania, że firma, która zamieszcza informację o swojej ofercie w sieci jest nowoczesna. Co ósmy internauta czuje większe zaufanie do usługodawcy, który postanowił zaistnieć ze swoją ofertą na stronach www. Dla ponad 8% ankietowanych fakt, że firmę można znaleźć dzięki wyszukiwarce, oznacza gwarancję lepszej jakości usług.

I chociaż wielokrotnie wyszukiwania niektórych usług w sieci kończą się niepowodzeniem, zaledwie co szesnasty internauta deklaruje, iż zrażony tym faktem nigdy więcej nie skorzysta z internetu w celu znalezienia fachowca. Ponad 59% ankietowanych przyznaje jednak, że potrzebując konkretnej usługi na pewno poszuka jej w sieci.

Najczęściej poszukiwaną usługą jest poligrafia. Słowa "drukarnia" i "wizytówki" zajmują najwyższe miejsca w zestawie haseł najczęściej wpisywanych przez osoby poszukujące usługodawców. W dalszej kolejności znalazły się hasła: "transport", "remont" oraz "hotel".

Badania Favore.pl - współtwórcy raportu wskazują, że w dużej mierze oczekiwania i potrzeby internautów pokrywają się z tym, co można znaleźć w sieci. Najczęściej oferty swoich usług w internecie zamieszczają bowiem firmy budowlane i remontowe (blisko 20% wszystkich ofert), firmy usługowe dla biur (11%) oraz branża edukacji i nauki (9%).

Wg opini ponad 1500 internautów najlepszą jakość prezentują oferty z branży IT (66% badanych przyznało, iż nie brakuje w tym sektorze wartościowych ofert); równie dobrze prezentują się branża turystyczna (65%) i - co zaskakujące - firmy świadczące usługi ogrodnicze (59%). Ponad połowa internautów jest również zadowolona z ofert związanych z fotografią i wideofilmowaniem, ubezpieczeniami, usługami finansowymi oraz tłumaczeniami.

Rynek usług w polskim internecie