Ruszył pasaż handlowy CHI

Spółka Centrum Handlu Internetowego, stworzona przez Agorę i ComputerLand uruchomiła internetowy pasaż handlowy Vendi.pl. Twórcy przedsięwzięcie liczą, że serwis skupiający już kilkadziesiąt sklepów w ciągu trzech lat zdobędzie 30% rynku internetowych pasaży handlowych w Polsce.

Swoją działalność zainaugurował internetowy pasaż handlowy Vendi.pl. Właścicielem pasażu jest spółka Centrum Handlu Internetowego (CHI), stworzona w listopadzie 2000 r. przez Agorę SA i ComputerLand. Obaj udziałowcy posiadają w CHI po 50% udziałów. Kapitał zakładowy CHI wynosi 6 mln zł. Jednocześnie trwa proces podwyższenia go do sumy 9 mln zł.

Internetowy pasaż ma za zadanie skupiać małe i średnie przedsiębiorstwa i umożliwiać im dokonywanie sprzedaży z wykorzystaniem nowego kanału dystrybucji jakim jest Internet. Obecnie Vendi.pl skupia około 50 sklepów, które posiadają w swojej ofercie ponad 10 tys. produktów. Prezes CHI, Bogdan Wiśniewski liczy, że w przyszłym roku w pasażu sprzedaż będzie prowadzić już kilkaset sklepów. Za obecność w pasażu sklepy płacą miesięczny czynsz w wysokości 400 zł. Vendi.pl pobiera również prowizję od ich obrotów.

Vendi.pl liczy na uzyskanie do końca 2004 r. około 30-procentowego udziału w rynku internetowych pasaży handlowych w Polsce.