Rusza polska sieć reklamowa dla graczy (zasięg: 1,34 mln real users)

AdAction Network, tematyczna sieć reklamowa uruchomiona przez firmę AdAction, oferuje reklamę internetową emitowaną na serwisach poświęconych grom. To pierwsza w Polsce wertykalna sieć reklamowa, która na starcie może pochwalić się ponad 30 witrynami.

W ofercie AdAction Network można znaleźć wszystkie klasyczne formy reklamy internetowej oraz dedykowane akcje sponsoringowe.

"Możemy dopasować reklamę do konkretnych grup wiekowych, możemy wyodrębnić odbiorcę okazjonalnego, który gra po to, żeby miło spędzić czas, jak i gracza zawodowego, dla którego gra jest profesją" - mówi Adam Semik, dyrektor sprzedaży AdAction -"Możemy też przygotować konkretne działania w wielu różnych obszarach, od stron internetowych zaczynając, a na reklamie w telefonach komórkowych czy grach pudełkowych kończąc. Obserwując rozwój reklam video mocno stawiamy na tę formę. Reklama w Internecie i w grach staje coraz bardziej emocjonalna niż informacyjna"

AdAction Network oferuje powierzchnie reklamową na ponad 30 serwisach o grach komputerowych, przeglądarkowych i na konsole. Zasięg sieci wynosi obecnie ponad dwa miliony unikalnych użytkowników. Sieć nie zdradziła jeszcze, ile wynosi jej zasięg wg badania Megapanel PBI/Gemius.

Rusza polska sieć reklamowa dla graczy (zasięg: 1,34 mln real users)

Wertykalna sieć reklamowa to kolejny element szerokiej oferty AdAction, w której poza reklamą internetową są między innymi reklama dynamiczna w grach na PC i konsole, w grach przeglądarkowych, aplikacjach i grach na telefony komórkowe oraz produkcja gier reklamowych na potrzeby konkretnych akcji promocyjnych.

"Nasza sieć trafia do aktywnych młodych ludzi, których stać na zakup gier, którzy grają gry flash, gry przeglądarkowe, gry na konsolach i na PC. To bardzo atrakcyjna grupa dla marketerów." - dodaje Adam Dyba, prezes AdAction.

Popularność gier video i wydatki na tą formę rozrywki od kilku lat stale rosną, a produkcja niektórych tytułów konkuruje z branżą filmową zarówno pod względem rozmachu i nakładów, jak i osiąganych wyników finansowych - na przykład zyski ze sprzedaży gry “Guitar Hero 3: Legends of Rock" przekroczyły jeden miliard dolarów.

(AKTUALIZACJA)

Na pytania odpowiada Adam Semik, dyrektor sprzedaży AdAction

Czemu AdAction Network nie podaje swojego zasięgu na podstawie standardu badań w Polsce, czyli badania Megapanel PBI/Gemius?

- Jeżeli chodzi o dane z Megapanelu, to większość naszych witryn nie była do tej pory objęta tym badaniem. Dlatego tylko część z nich ma wpięte kody. Bardzo szybko budowaliśmy tę siec i reszta witryn jest dopiero wrzucana do badania Megapanel. Dlatego wyniki dla części witryn pojawią się dopiero z dwumiesięcznym opóźnieniem. Czyli standardowo dla Megapanelu.

Jaki zasięg ma obecnie wasza sieć według Megapanelu?

Według Megapanelu (fala lutowa) mamy 1,34 mln real users oraz 38 mln page views.

Wciąż rozmawiamy z kolejnymi witrynami, w najbliższym czasie na pewno pochwalimy się kolejnymi pozycjami w naszym portfolio.

Jakie są dalsze plany sieci AdAction Network?

- Dzisiaj wystartowaliśmy oficjalnie i obecnie skupimy się na zwiększaniu witryn w naszym portfolio. Obecnie dzielimy użytkowników naszych witryn według platform, na których grają oraz według tego, kto gra. Mogę to być więc "heavy userzy" lub bardziej okolicznościowi gracze - "casual". W najbliższym czasie planujemy też stworzyć profile dedykowane pod konkretne grupy, czyli np. gracze po 30-tce albo też wytypować witryny, na których grają osoby mające najwyższy dochód."

Czy będziecie konkurowali z tymi najlepszymi sieciami?

- Już w tym momencie porównując nasz zasięg w kategorii gier, plasujemy się przed portalami. Zdaje się, że największy zasięg w tej kategorii ma Onet.pl, który ma niepełne dwa miliony. A jeżeli chodzi o sieci jesteśmy na trzecim miejscu. Największy w kategorii zasięg ma Arbomedia, bo aż 5 mln. Drugi jest Ad.net.