Rusza SEMPO Poland

Do SEMPO może przystąpić podmiot prowadzący działalność w branży SEM, który zobowiąże się do uiszczania raz w roku składki członkowskiej w wysokości 1000 dol. Członkowie SEMPO przystępując do organizacji otrzymują dostęp do baz wiedzy, jak np. coroczny raport o stanie rynku. SEMPO stawia sobie za cel promowanie najlepszych praktyk, dlatego Polska grupa robocza będzie miała możliwość usuwania ze swoich struktur firm, które swoimi działaniami będą szkodziły wizerunkowi organizacji.

SEMPO Poland zamierza promować marketing w wyszukiwarkach i edukować rynek, co w perspektywie ma przełożyć się na zwiększenie jego wartości. Polska grupa ustala jakie konkretnie działania podejmie w naszym kraju, ale w planach jest impreza branżowa oraz badanie rynku jeszcze w tym roku.

SEMPO ma prowadzić działania komplementarne do organizacji IAB Polska, która reprezentuje interesy całej branży interaktywnej. - "W ramach IAB ustalone zostały dobre praktyki dla rynku SEM, prowadzone są działania edukacyjne. Polskie SEMPO ma prowadzić bardziej merytoryczną aktywność" - mówi Maciej Gałecki, prezes Bluerank.

Według danych IAB Polska, wartość polskiego rynku SEM wyniosła w ubiegłym roku ponad 338 mln zł.

Cztery pytania do Patrycji Kunkel, Brand Manager SearchLab:

Rusza SEMPO Poland
1. jakie stawiacie sobie cele?

- Przede wszystkim zwiększenie świadomości marketingu w wyszukiwarkach, wszelkie działania umożliwiające lepsze zrozumienie roli tych działań, budowanie relacji w branży, podejmowanie wspólnych inicjatyw, edukowanie

prowadzenie badań i tworzenie raportów zgodnych z metodologią SEMPO. Rozważamy również stworzenie Sempo University

2. Co zyskają podmioty działające w SEMPO Poland?

- Korzystając z wzajemnego potencjału będziemy mogli tworzyć projekty na bardzo szeroką skale, prowadzić liczne badania, wymieniać się doświadczeniami nie tylko na rynku polskim, ale i z innymi grupami roboczymi na całym świecie.

Ponadto dodatkową wartością będzie dostęp do licznych materiałów, badań i analiz dostępnych tylko członkom SEMPO.

Liczymy również na integrację największych graczy w branży.

3. Czy zakładacie jakiś limit liczby członków?

- Nie. SEMPO działa na zasadzie grup roboczych w konkretnych krajach i wszystkich obowiązuje ten sam jeden status. SEMPO Poland, będąc cz ęścią międzynarodowego SEMPO, automatycznie przyjmujemy jego zasady, zgodnie z którymi nie ma ograniczeń dla liczby członków.

4. Z kim (jakimi organizacjami będziecie współpracować?

- Trwają rozmowy i nie możemy na tym etapie mówić o parterach.