Rusza 8. badanie wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce

Ankieta opracowana jest przez specjalizującą się w e-mail marketingu firmę SARE będzie dostępna przez okres trzech tygodni i ma na celu zebranie opinii i preferencji użytkowników poczty elektronicznej, a także sposobów jej wykorzystania w życiu codziennym oraz pracy zawodowej.

Uzyskane odpowiedzi mają pomóc firmom w jeszcze skuteczniejszym wykorzystaniu newsletterów w swoich strategiach reklamowych i komunikacyjnych. Redakcja Internet Standard objęła patronat nad tym badaniem.

Tegoroczne badanie przygotowane jest przy wykorzystaniu uruchomionego właśnie w systemie SARE modułu umożliwiającego prowadzenie samodzielnych projektów badawczych. Dzięki integracji z systemem e-mailingowym umożliwia on zebranie kompletnych danych statystycznych z przeprowadzonego badania. Część z pytań ankiety będzie skierowana do wszystkich użytkowników poczty elektronicznej, wydzielony będzie również dedykowany zestaw pytań wyłącznie dla pracowników działów marketingu, PR, dyrektorów przedsiębiorstw i właścicieli firm. Kwestionariusz trafi do respondentów e-mailem, jak również jest dostępny na stronie SARE.

"Rozpoczynamy ósmą edycję badania wykorzystania poczty elektronicznej przez polskich użytkowników. Doświadczenie ostatnich lat pokazuje, że rynek e-mail marketingu rozwija się bardzo dynamicznie, stąd tak istotne jest poznanie trendów i preferencji odbiorców poczty elektronicznej, czyli de facto nas wszystkich" - mówi Krzysztof Dębowski, dyrektor zarządzający SARE.

Realizowane corocznie przez SARE badanie wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce ma na celu poznanie preferencji dotyczących komunikacji e-mailingowej oraz ukazanie zmian, które wpływają na tworzenie nowych zastosowań e-komunikacji. "Opracowane wyniki są doskonałym kompendium wiedzy dla marketerów i pozwolą na podniesienie jakości tworzonych newsletterów i mailingów, a ponadto umożliwią planowanie bardziej efektywnych kampanii e-mail marketingowych" - przekonują przedstawiciele SARE.

Każdy z respondentów po wypełnieniu ankiety będzie mógł zamówić bezpłatny raport z badania, który zostanie przesłany na jego skrzynkę mailową. Dane najpierw zostaną udostępnione klientom SARE, natomiast później uczestnikom badania i pozostałym zainteresowanym.

Ósme badanie poczty elektronicznej prowadzone jest pod patronatem Interactive Advertising Bureau Polska oraz Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego. Patronami medialnymi akcji - poza Internet Standard - są także: Gazeta Prawna, Mediarun.pl, Nowoczesna Firma, BRIEF i Radio PIN.