Rozwijany billboard w IDMnet

Firma reklamowa IDMnet w kampanii reklamowej prowadzonej dla Lukas Banku, zastosowała nowe rozwiązanie billboard expand - czyli billboard rozwijany.

Billboard rozwijany charakteryzuje się tym, że posiada interaktywną rozwijaną część, która trzykrotnie powiększa reklamę do rozmiarów 750 x 300 pikseli. Reklama w chwili rozwijania, rozsuwa jednocześnie cześć serwisu na którym została umieszczona. W reklamach tego typu można też zastosować tzw. teaser, czyli duży przekaz reklamowy, który zachęca do rozwinięcia reklamy. Jeżeli użytkownik zdecyduje się rozwinąć reklamę, doładuje mu się interaktywna jej część, w której będzie mógł nawigować, jak po mini stronie WWW.

Reklama taka zapisuje na dysku użytkownika plik cookie, aby przy kolejnej wizycie nie ukazywać się już w postaci rozwiniętej.

Cena rozwijanego billboarda jest o 20% wyższa od ceny zwykłego billboarda. Jak twierdzi Dominik Tokarzewski z IDMnet, tego typu kampania reklamowa powinna być skuteczna m.in. dlatego, że przejścia z billboardu rozwijanego na stronę klienta są mniej przypadkowe. Przechodzą tylko wyraźnie zainteresowani internauci, którzy znaleźli już podstawowe informacje na temat klienta na billboardzie i chcieliby je poszerzyć. Wyklucza się w ten sposób dużą ilość przypadkowych przejść na stronę reklamodawcy. Do sieci IDMnet nie dotarły negatywne opinie internautów na temat stosowania nowej formy reklamy.