Rozkwita sprzedaż via e-mail

E-maile o treści handlowej rozsyłane za pozwoleniem użytkownika mają stymulujący wpływ zarówno na sprzedaż online jak i na tradycyjną – wynika z raportu DoubleClick "Consumer Email Study".

Wyniki raportu wskazują, że 33% badanych dokonało zakupu po tym, jak odwiedziło stronę do której wskazywał odnośnik umieszczony w liście elektronicznym. 9% respondentów nabyło produkt w tradycyjnym sklepie po tym, jak otrzymali informację handlową przez Internet.

Z dalszych badań wynika, że rezultatem tysiąca przesłanych e-maili było dokonanie 2,5 zakupów. Średnia wielkość zakupu to 111,72 USD. Lekko zwiększyła się ilość zamówień dokonywanych za pośrednictwem poczty elektronicznej w trzecim kwartale (z 25% do 28%). Średnia wysokość przychodów z przesyłanych e-maili o treściach handlowych wzrosła z 0,29 USD do 0,32 USD.