Rośnie liczba kliknięć w płatne odnośniki

Według raportu Nielsen/NetRatings w okresie od sierpnia 2005 do stycznia 2006 o 16% wzrosła liczba kliknięć w reklamy w wyszukiwarkach Google i Yahoo. Tylko w styczniu liczba odsłon reklam obecnych w obu wyszukiwarkach sięgnęła ponad 64,3 mld.

Choć w styczniu liczba wejść na strony reklamowane w płatnych odnośnikach dla Yahoo wyniosła 23,2 mld, zaś dla Google 41,1 mld, to jednak właśnie wyszukiwarka Yahoo odnotowała większy, bo 21% przyrost w liczbie odsłon takich reklam w okresie od sierpnia 2005 roku do stycznia 2006. W tym samym czasie liczba odsłon płatnych odnośników dla Google wzrosła o 14%.

Dla obydwu firm Nielsen/NetRatings wliczył odsłony, jakie miały miejsce nie tylko w samych wyszukiwarkach, ale też w sieciach partnerskich. W przypadku Google nie wzięto pod uwagę odsłon na serwisach Froogle oraz w wyszukiwarce grafiki.

Najwięcej osób, które zdecydowało się na kliknięcie w płatny odnośnik, trafiło do witryny eBay.com lub ewentualnie jej własności Shopping.com. Dla Yahoo odsłony tych witryn stanowiły 4,5% wszystkich, na Google około 3,5%. W sumie na Yahoo eBay wraz z Shopping.com zakupiło ponad 1 mld odsłon, na Google ponad 1,4 mld.