Rośnie rynek reklam internetowych

Wartość rynku reklam internetowych w USA sięgnie do 2009 roku 22,3 mld USD - wynika z raportu eMarketera.

W 2005 roku wydatki na reklamę internetową przekroczą po raz pierwszy 10 mld USD i osiągną wartość 12,9 mld USD, przewidują eksperci z eMarketera. Jest to wynik ponad dwukrotnie wyższy od wyniku z roku 2002, kiedy to sięgnęły 6 mld USD. W 2009 roku rynek reklam internetowych w USA może osiągnąć wartość 22,3 mld USD.

Autorzy raportu wyróżniają cztery główne trendy we wzroście wydatków na reklamę internetową:

- większe budżety na reklamę w ogóle

- przeznaczenie w budżetach kampanii części środków na ogłoszenia w tradycyjnych mediach na reklamowanie się w Internecie

- coraz więcej firm włącza Internet do swoich kampanii

- wzrost cen za reklamy internetowe i płatne wyszukiwanie.