Rosną wydatki na e-reklamę

Jaki wynika z badań przeprowadzonych przez Nelsen NetRtings, wydatki na reklamę usług turystycznych w Sieci wzrosły w Stanach Zjednoczonych w trzecim kwartale tego roku o 39% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.

Branża turystyczna okazała się czwartym pod względem nakładów finansowych na reklamę on-line, sektorem gospodarki. Koszt reklamy usług turystycznych w Internecie stanowił w trzecim kwartale 6% wszystkich wydatków przeznaczonych na wirtualną promocję. Najwięcej na reklamę w Sieci (30% ogólnych nakładów na reklamę on-line) wydały firmy działające w sektorze handlu detalicznego i usług. Na drugim miejscu znalazły się spółki z branży usług finansowych (19%), zaś trzecim reklamodawcą (14%) okazały się media internetowe.

Zdaniem Nelsen NetRtings najwięcej pieniędzy, bo aż 4,2 mld. USD na reklamę w Sieci, spośród firm turystycznych przeznaczyła spółka Sabre Holdings. USA Interactive przeznaczyła na ten cel 2,5 mld USD, zaś Orbitz "tylko" 1,3 mld.