Rewelacyjne wyniki Google za IV kwartał

Wyniki finansowe Google spełniły oczekiwania analityków z Wall Street. Google miało w IV kwartale poprzedniego roku 3,21 mld przychodu, o 67% więcej niż w tym samym okresie roku 2005. Zysk netto wyniósł 1,03 mld USD w stosunku do 372,2 mln USD w IV kwartale 2005 r.

Przychody po odjęciu prowizji dla partnerów reklamowych wyniosły w IV kwartale 2006 2,23 mld USD. Analitycy z firmy Thomson Financial przewidywali, że będzie to 2,195 mld USD.

Przy profitach ponad trzykrotnie większych i ogromnym wzroście przychodów, nie dziwiła ekscytacja dyrektorów Google podczas konferencji prasowej, na której prezentowano wyniki. Google czerpie gros swoich przychodów z reklam kontekstowych, ale firma aktywnie inwestuje w inne segmenty rynku reklamowego, jak reklama wideo. Firma eksploruje również rynek reklamy offline - outdoor, prasę czy radio. Na każdym z nowych rynków, Google chce wykorzystać swoje doświadczenia związane z reklamą kontekstową.

- Chcemy się skupić na dostarczeniu jak najszerszego wachlarza rozwiązań reklamowych, oraz metod, by jak najwydajniej zarządzać kampaniami we wszystkich mediach. Już dziś widzimy pierwsze korzyści, wynikające z tych starań- mówi Omid Kordestani, wicedyrektor sprzedaży globalnej Google.

Przychody Google nie będą się opierać tylko na reklamie. Jednym z pierwszych dodatkowych źródeł przychodów są prowizje od transakcji przeprowadzanych za pomocą systemu płatności online Google Checkout.

Firma wiąże duże nadzieje z serwisami video YouTube i Google Video, które z biegiem czasu będą integrowane. Przedstawiciele firmy powiedzieli, że pracują nad wyeliminowaniem nielegalnych treści z obydwu serwisów. Planują też dzielić się przychodami z użytkownikami, którzy zamieszczają autorskie filmy w YouTube.

Google widzi tez duże szanse na rynku mobilnym, zarówno jeśli chodzi o wyszukiwanie jak i reklamę.

Obecnie Google stara się bardziej zintegrować wyniki ze swoich różnorodnych wyszukiwarek w ramach jednego interfejsu. - Pracujemy nad tym, by wyniki obejmowały wideo, grafikę, newsy, książki i całą resztę. Wszystko w jednym miesjcu- mówił Larry Page, jeden z twórców Google.

Przychody firmy za cały rok 2006 wyniosły 10,6 mld USD a zysk netto 3 mld USD.

Patrz także:

Yahoo: słaby rok, dobry IV kwartał