Reuters: telewizja na XP

W ramach odnowy swojego wizerunku Reuters zaproponuje użytkownikom więcej treści video. Wygląda na to, że agencja zainicjuje tym samym nową formę przekazu wiadomości w modelu spersonalizowanej telewizji.

Podobnie jak inne agencje - ABC News i CBS MarketWatch - Reuters postanowił położyć większy nacisk na treści video. Oglądać je będzie można na komputerach z system Windows XP Media Center Edition, którego premiera miała miejsce we wtorek. Telewizyjny kanał wiadomości Reutersa będzie dostępny dla użytkowników właśnie tej platformy.

W ramach nowego kanału będzie można oglądać sekwencje video - specjalnie opracowane raporty biznesowe, jak "surowe", gorące wiadomości dostarczane przez reporterów z całego świata. Użytkownicy systemu Media Center będą mogli przy pomocy pilota wybrać kategorie wiadomości interesujące dla siebie, co stanowić będzie o przewadze tej oferty nad tradycyjnymi telewizyjnymi serwisami informacyjnymi. Dodatkowo jego użytkownicy będa mogli skorzystać z tygodniowego archiwum wiadomości video. Agencja chce dotrzeć w ten sposób do szerszego grona odbiorców.

Analitycy przewidują, że do 2008 roku z platformy Media Center umożliwiającej oglądanie video będzie korzystać około 20 mln osób. Na razie Reuter zamierza oferować nowe usługi tylko na rynku amerykańskim.